• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

porchez, nej men vad tråkigt att han dubbelbokat sig, den skurken!

• MSW

Hej!

smint: usch så sorgligt!

porchez: trist att det inte blev av! Har ni lyckats få till någon ny tid?

här har vi överlevt helgen, just nu har jag lite ont i nederdelen av magen, är inte sådär jätteoroad egentligen, men känns inte helt bekvämt att ha ont i det området.. Och här är vi helt sega idag.. Så det blir nog en tidig kväll i vårt hus idag! Hoppas att alla får en bra vecka! :-P

• fru AM

Smint: men vad tragiskt och sorgligt med pappan till brudgummen

Porchez: klantigt med dubbelbokning ... men snart börjar man ju undra lite varför ni inte "får till det". Är det ett gäckande öde som snart skärper till sig eller är det en hopplös slarver du har att göra med?

Ego: tårtkalaset för Hektor gick utmärkt, han var i fin form och gick mest omkring och log vänligt och mös med sina gäster - framförallt storkusin Axel 23 år.
    Idag har jag en obehaglig debut att genomlida: mammografi ... Fy sjutton vad det blir obehagligt - dels själva pressandet ... dels väntan på besked. (Jag har ingen anledning att tro att något är fel men man vet ju aldrig.)

• Telis

AM, det är väl olika från person till person men jag tyckte inte att mammografin var farlig alls och svaret kom väldigt fort. Lycka till!!

• FruCicci

AM, lycka til med mammografin!

Porchez, fy fasen vad jobbigt. jag tror vi är många som har gått igenom samma sak. Som Snorkis skrev, man mår illa, näst intill. jag var mer eller mindre singel hela tiden mellan 17-26 års ålder och hittade inte rätt alls och alla var mest ute efter att få sig ett skott, så inte seriös fortsättning som jag önskade. Sen kom maken som ett brev på posten. Jag bodde i Dubai då, så våra första 4 månader tillsammans var väldigt distans och vi hade inga förväntningar alls på varandra. Med facit i hand så skyndade vi långsamt och jag tror han gillade de faktum att jag inte var för "på" och att jag bodde långt bort, så kärleken växte fram.
    Ha is i magen!
    Hur gammal är hunken?

Valborg, ha ha, vet ni vad, jag lade mig 20:00 tillsammans med min son i hans säng och där vaknade jag sedan klockan 01:00, tröttmössa
    Men jag var ute en sväng i fredags, spontant, det är man inte van vid så var tvungen att återhämta mig

Snartis, vad mysigt med tåg och kusinerna nere i Skåne, förstår att ni har haft en toppen helg!

Smint, jätte sorglig

KUNGABRÖLLOPET! Jag jobbade hemma på förmiddagen och satt klistrad framför tvn. Det var så himla pampigt. Kan bara hålla med vad andra har skrivit, underbart vacker, seriöst och ja alldeles fantastiskt!
    I love it!

Tråd träff: Jag kan bara 11 juni

Alla lördagar är uppbokade, men vi kanske ska ta en fredag efter jobbet? Sitta och picknicka och dricka lite vin?

Hoppas att ni alla ,mår bra!
    Har inte läst i kapp så mycket, men hoppas ni har överseende med att jag inte kommenterat allt.

Kramisar

• porchez

God Morgon!

Visst är det en strålande dag idag?    eller är det bara jag som tycker det???

Jag skickade iväg ett sms till Hunken där jag skrev att jag inte var sugen på fest och att jag faktistk hade bokat av mina planer för kvällen för att träffa honom och att jag var riktigt besviken att det återigen inte blev nånting...  Senare på kvällen ringde han ingen, han hade grymt dåligt samvete och frågade om jag var vaken och om han fick komma över. Klart han fick När han kom var det första han sa att han inte har undvikt mig med flit, för han förstog om jag kännde så... Han sa verkligen de bästa sakerna och svarade på alla mina frågor utan att jag behövde ställa dom. Så vi kollade på film och mös i soffan resten av kvällen. Så mysigt!! Han som kvar och dagen efter åt vi en lååång frukost och kollade på ytterligare en film.  

Sen igår kväll var jag på bio med en kompis, såg Water for elefants. riktigt bra film!

Vickan - skoj med kompisbesök i helgen!

AM - lycka till på mammografin

MSW - hoppas det magonda har gått över och att det inte är nåt allvarligt utan bara bebisen som växer

Smint - hur gick det med bröllopet till slut?

• porchez

Cicci - hunken är två år yngre än mig. Men det intryck jag fått från honom är att han precis som jag, har haft sina "singel år"

• FruCicci

Porchez, men då så. Jag har inte hängt med så bra vad gäller hunken
    Oftast när mina singeltjej kompisar träffar grabs, och de är yngre så är det ofta sandlåde kvalitet på dem, de är liksom inte klara Eller så är de nyskilda och vill leka av sig... ha ha ha
    Hur som helst, vad mysigt att han kom över!!! Verkligen!
    Glad för din skull!

Och jag har en nära kollega som har talat om för mig att han är otroligt attraherad av mig Att han känner att han inte kan hålla fingrarna i styr och dras till mig hela tiden.... detta sa han för 2 veckor sedan och nu sitter han och tittar på mig hela tiden, våra blickar möts och jag känner att det är skitjobbigt, för jag kan inte låta bli att titta om han glor på mig (vilket han gör halva tiden) och nu är jag rädd att han tror att jag tittar tillbaka!
    ha ha ha vilket i-lands problem
    Lite jobbigt är det och samtidigt sjukt kul....

• _koko_

Åh, porchez, vad härligt!! Hoppas han fortsätter att visa sig från sin bättre sida nudå, så du kan njuta lite.

msw - Hoppas det onda lugnar ner sig ordentligt, inte kul att ha ont oavsett orsak.

smint - Vilken mardröm. Stackars brudparet!

William & Kate - Jag gillar ju män i uniform, så bara plus där, men Kate?! Sorry, inte ALLS min smak. Gillade inte alls den djupa "mås"skärningen upptill, det med spetsen över gjorde att det bara såg ut som två blaffor som skulle dölja brösten. Ska man ha en sån urringning ska den se ut som jag har för mig att vår übervackra AMs brudklänning gjorde. Tycker jag alltså. Och sen var håret lite halvtaffligt lockat och sminkningen för svart på något sätt (lite svårare att sätta fingret på, men jag tycker hon är snyggast i "mjukare" sminkning). Nä, den "brud-tävlingen" vann Victoria med hästlängder om man frågar mig. Fast det är det nog inte så många som gör.
    Såg förresten inte bröllopet, men har tittat på lite filmer och bilder från vigseln.

Lycka till på mammografin, AM! Skönt att höra att det inte är en så stor grej, telis, jag tycker som AM att det verkar lite läskigt...

• _koko_

cicci - Jobbig sits! Men bra ändå att han har talat om det, bättre att veta och kunna tänka på hur man själv beter sig, om han nu inte tror att det kan bli något förstås... Har man varit tydlig med vad som gäller kan man ju inte göra mer sen.

Idag har jag tidrapporterat, betalat räkningar och deklarerat nu på morgonen, ska jag jobba något också kanske?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!