• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Tinga - älskar Pain de Martin sidan! Har du testat Bästa frukostbrödet? Fredagsskål! Här blir det grillpremiär men vi får nog sitta inne, lite för kallt ute.

• porchez

måste bara få skriva av mig, har precis kommiit hem från frissan och har nu långt tjockt och härligt hår. Jag går bara omkring här hemma och slänger med det just nu. Skulle behöva en Carola-fläkt
    ååå vad jag är nöjd med löshåret, kvalitén är precis samma som mitt vanliga hår! Så jäkla coolt att bli lång hårig bara så där

• porchez

och hunken hade "missat" mitt sms, jo eller hur
    Han kunde inte ses ikväll så jag ska ut och ta en öl med vännerna på en uteservering istället!

Skål på er!!

• MSW

Porchez: frillan såg jättefin ut på fejan! Ha så trevligt på uteserveringen!

• BrudSommar2006

Porchez, har han inte föreslagit något annat datum? Det här verkar ju otroligt segt, veckorna går och ni lyckas aldrig få till någon träff! Kul med håret, det såg jättesnyggt ut.

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2011-04-29 18:17:59 följande:
    Porchez, har han inte föreslagit något annat datum? Det här verkar ju otroligt segt, veckorna går och ni lyckas aldrig få till någon träff! Kul med håret, det såg jättesnyggt ut.
    Jo han föreslog både imorgon eller söndag, så det här helgen blir det nog av... Eller men vår otur så kanske inte, men båda vill ju så helt omöjligt kanske det inte är. hihi du är nästa mer otålig än jag BS
  • Snorkfröken77

Mmmm, har just ätit laxlasagne, smaskigt!!

Apropå trådträff så röstar jag på augusti eller september om jag ska kunna vara med! Vore skoj att träffa er alla! Hjärta

Men...är det ingen som ska kommentera The Wedding?! Är jag den enda som satt och smyguppdaterade expressen och aftonbladet idag för att få se Klänningen, Bruden och Blommorna?! (i den ordningen)
    Jag tyckte hon var fin och känningen var vacker, men buketten var ju bara för torftig!!! Är det kungabröllop så är det ju! Tyckte Victoria var mycket vackrare när hon gifte sig och där kan vi snacka bröllopsbukett! För övrigt kan man nog konstatera att Victoria inte är gravid med tanke på klänningarna hon bar igår och idag, de fanns ju inte utrymme att dölja någon bebismagen i dem...Men snygg var hon ju, speciellt i den röda klänningen igår! Väldigt classy!

Nu måste jag logga på onlinespelet och chattra med min brittiska väninnadär om Kate och bröllopet! (Vi har för övrigt bestämt att vi måste sammanstråla någon gång i UK och gå på någon tjusig tillställning och bära dräkt och hatt, vi båda har en osund fixering att få göra det någon gång! )

• Snorkfröken77

Porchez - Jag förstår precis hur jobbigt du tycker det är nu, jag har aldrig uppskattat de där första trevarna när man inte vet var man har varandra, jag avskydde det! Man väntar, hoppas, mår illa om vartannat, usch!

• Oms

lördagen den 3 september har jag precis fyllt år (fyller dagen före) och traditionsenligt brukar jag ha fest då och enbart då... MEN jag är inte den som är den utan kan DE FLESTA komma så kan jag faktiskt flytta min fest - det ni! familjefirandet kan jag ju ha på söndagen så de nära o kära blir nöjda över det.

• Oms

hej på er förresten!!

jag kikar bara in en snabbis, har jätteont i mitt ena öga, har fått ngn ögoninflammation kombinerat med alldeles för mkt datatid (har dubbla skärmar på jobbet och har suttit i 12 timmar 3 dgr på raken... har galet mkt på jobbet nu men men detbörjar vända lite smått, vilket är tur för stora tjejen har såa pass mång aprov som ska göras innan terminen är slut.

nu sk jag plugga religion med den stora i väntan på att maken kommer hem från street basketen i skanstull

kram på er, ska försöka kika in lite i helgen o o läsa på vad som hänt o händer i er aliv!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!