• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Är sthlm enda alternativet på vart eller..? Tycker det är lite långt, fast det är juh ingen som tvingar med mig iofs, så det får jag juh ta ställning till när planeringen har kommit lite längre...

• snaily

Det blev ett gumman-i-lådan-inlägg för nu måste jag gå igen. *vinkar*

• Snartis

Hallå tjejer, Sitter på tåg ner till skåne för att hälsa på familjen. Ska bli så kul för Kicken att leka med sina jämåriga kusiner Han är överlycklig att få åka tåg istället för bil, stort äventyr Oupsie, usch för att ha kvar foglossningen så långt efter förlossningen. Hoppas det blir bättre om du minskar på amningen. Am, skönt att få klart rummet och få rensa lite. Nenne, redan dags att börja jobba? Oj vad tiden går fort, men det brukar vara rätt skönt att få jobba efter mammaledigheten Dagisfrågan, innan vi flyttade till hus så fick vi en plats som vi tackade nej till för att den låg för långt borta. Efter flytten fick vi gå en termin på ett dagis innan vi fick den riktiga. Nu går han väldigt nära och har en riktigt bra gård. Dock är personalen inte lika bra, eller snarare de passar med en typ av barn och reder inte ut pigga och lite krävande grabbar. Så vi har haft många möten med rektor och personal så nu är det bättre. Blir nog bättre efter sommaren när han få gå på stora avdelningen och ha yngre piggare personal han är där väldigt mkt redan och det fungerar väldigt bra, otroligt skönt! Längtar tills denna grabb är ute och man kan få röra mer på sig, så grymt ridsugen Kram till er alla

• Snartis

Radbrytningar, vad är det??? Sen kan jag tillägga att jag sitter på tåget brevid en tjej som kom direkt från krogen och stinker bakfylla. Gaah skitjobbigt när man ha luktsinne som en hund nu!!

• _koko_

Hej oupsie! Hoppas det onda ger med sig snart, verkar överjävligt jobbigt. Skönt att du verkar må lite bättre iaf.

11/6 kan jag inte alls (ska på bröllop), så NEJJE! Övriga föreslagna datum ser bättre ut för mig.

Välkommen ut snart, Ada och Beda.

I övrigt är det FREDAG, och jag ska snart gå till systemet som så praktiskt har öppnat tvärs över gatan från mitt jobb och köpa BUBBEL. Såklart.

• _koko_

Nenne - Ska du börjar jobba?? Men pricken föddes ju typ igår?!

snartis - Hoppas ni får det roligt och avkopplande! Så kul att se sina barn exalterade över sånt som vi tar rätt mycket för givet och inte alls tycker är så roligt alltid (tyå långa resor).

• Telis

Och jag kan inte helgen 18-19 juni.

Koko, vet du hur man raderar cachade användarnamn på HTC?!

• Telis

Äsch, jag hittade själv. När jag kollade på samma ställe för fjärde gången.

• nennesjuttioåtta

jag röstar NEJ för 11 juni, ska på studentfirande... Övriga helger kan jag nog. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!