• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Hej allihop!
    Här snurrar livet på som vanligt och min tid spenderas mindre och mindre inne och vid datorn ju mer ljus det blir ute.
    Jag ÄLSKAR den här tiden på året!
    Idag var lilla och jag i skogen i närheten och lekte i vitsippshavet. Jag njöt av varje sekund. Nu kombinerar jag lunch med BT och sövning av Lilla. Stora är på helgsemester med sin mormor och maken hugger ved.

Kan någon uppdatera mig om hur det är med Mugglan och Fru E? Jag tänker på er och undrar hur det går med era resp krämpor och ledsamheter.

Läser också här om dagisfunderingar, flyttar och husköp. Hoppas allt ordnar sig för er!
    Trådjubileum skulle jag också tycka vore kul att vara med på. I höst har jag inte nåt speciellt bokat i aug eller sept. I juni kan jag den 18/6, men juni verkar avskrivet.

kram!

• Parnassia

Just det! Heja dig och hunken!
    Nu får ni komma till skott Hälsa honom att tråden undrar hur det egentligen går

• Parnassia

Smint - jag blir lite sugen på solskyddet du länkade till. Men hur sätts det fast? Det står ju att det ska passa alla vagnar, men kan man lita på det?

• smint
    Parnassia skrev 2011-04-30 12:45:18 följande:
    Smint - jag blir lite sugen på solskyddet du länkade till. Men hur sätts det fast? Det står ju att det ska passa alla vagnar, men kan man lita på det?
    du klämmer bara fast det med 2 klämmor på sidorna. Funkade bra på bugaboo iaf.     

Har testat det ute idag och det var bra, men det kom såklart lite sol in på sidorna, men mitt primära syfte är att få bort solen från ansiktet så då funkar den.

• fru AM

Och min kommentar till bröllopet är att jag tyckte Kate var rörande enkel, vacker och elegant. Från frisyr till slöja, klänning och bukett. Lijekonvaljer var det väl - en av mina favoriter. En lite ödesmättad, och samtidigt romantisk blomma. Och vad snygg brudens far är! Jag tycker den brittiska ceremonin med alla formuleringar kring äktenskapet och löften är överlägset tjusigast och seriösast . Jag som sällan blir rörd till tårar satt och smågrinade. Otroligt pampigt också när man tänker på att bruden och bröllopet skrivs in i historien.

• smint
    fru AM skrev 2011-04-30 13:43:40 följande:
    och brudens bror - yummie! :-d
    han missade jag, måste googla   
  • smint

nja inte riktigt min smak hennes bror alltså..  Men jag tyckte hennes klänning var supersnygg. 

nu kommer solen igen, hoppas bara det slutar blåsa helt nu så vi kan tända vår brasa ikväll. Så skönt att ha den på hemmaplan på parkeringen, så kan man lägga barnen och gå ut sedan igen. Skall grillas lite korv och annat gott också.

Nu verkar det ha hänt ngn redig olycka här ute, både ambulans, barandkår, polis, brandbil med båt kom susande förbi nyss

• Tinga

Jag kollade bara några minuter på bröllopet igår, men tyckte att bruden var vacker, men klänningen inger vidare; är inte så förtjust i en massa spets.

Idag har jag bjudit på en auktion - och vunnit! Ett sådant här halsband blev det www.kaplans.se/kaplans/AuctionArt.aspx&plT=25908615&AuktID=2098# . Har länge varit på jakt efter ett klassiskt pärlhalsband och nu hittade jag äntligen ett med rätt storlek på pärlorna, inte doserat och med ett vackert spänne.

Nu bakas det ännu mer levain här, för imorgon blir det födelsedagsbrunch för Piff & Puff. Ska baka ett rågsurdegsbröd också, som får kalljäsa under natten och bakas av imorgon bitti, men det vågar jag inte med levainen, eftersom den är lite mer trögjäst (iaf min). Chokladmakroner bakade jag häromkvällen, och det är de godaste makronerna jag gjort hittills; chokladbottnar och mörk chokladganache.

Parnassia - hur trivs du på jobbet? Så här i backspegeln - kändes det rätt att börja jobba vid den tid du gjorde?

Mopedvin - nä, Martins frukostbröd har jag inte provat ännu; är mest inne på surdeg för tillfället, men jag lär garanterat testa så småningom.

• Tinga

Ha - nu har jag fått kläm på radbryt på telefonen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!