• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Porchez, jo men nu bara måste jag få veta hur det kommer att bli med den här karln, nu kan jag inte vänta längre, så kan ni se till att få till en träff imorgon då är ni snälla!

Jag trodde nog att jag skulle vara mer intresserad av det här bröllopet än jag har varit faktiskt men jag ska kolla på lite länkar och bilder ikväll i alla fall.

Maken lovade för länge sedan att han skulle gräva upp frörabatten åt mig så att jag kunde få ner årets frösådd av blommor men det har han ju inte haft tid med så idag blev det äntligen av att jag tog tag i det själv. Det börjar arta sig, det mesta jag hade tänkt få gjort innan jag börjar jobba är gjort, bara städningen av uterummet efter kaninen kvar och där kan jag inte göra mer innan maken hjälpt mig få bort allt kompostgaller. Det är så ordentligt ihopsatt med buntband överallt så det går inte att vika ihop ordentligt så att man kan få ut det själv. Just nu är han ute och får upp Iris studsmatta och tidigare idag fick han fram utemöblerna så det börjar ordna sig där med.

• Vännerfan

Snorkis, Jag reagerade på samma sak som du. Ingen som kommenterar bröllopet!? Kate var ju supersnygg och något annat hade jag inte väntat mig, men jag oroar mig lite över att jag inte tror William haft en chans att få henne om han inte varit prins. Men vad vet jag, jag känner ju inte honom (eller henne). Tycker bara att Daniel och Victoria kändes så mycket mer äkta. Men återigen, vad vet jag vad som dolde sig bakom nervositeten etc. Håller med om att buketten kändes futtig!

Ang. trådens 5-årsjubileum, så är ju min makens och mitt 5års-bröllopsjubileum den 2 sept och jag känner att jag får prioritera det, för annars kan jag nog glömma kommande julbileum på den fronten helt.

• Vännerfan

Funderar på vad jag har att bidra med till tråden idag... och kommer inte på nåt som skulle kunna tänkas vara av intresse.... Jag är nog för trött. Har haft barnen hela dagen och lillen är förkyld, så det var lite jobbigt emellanåt. Och enda gången då jag verkligen hade läge att ta en tupplur då Prinsen ville kolla på film och lillen sov, så upptäckte jag att det kungliga bröllopet var på tv, så då blev jag fast framför datorn och kollade en massa. Ja, som sagt, jag har nog inget att bidra med idag.

• Liten med Mindre

Åh- jag glömde be maken spela in från bröllopet . Men det finns väl på nätet i alla fall.

• Liten med Mindre

Hallå förresten - trådträff i september? Då får vi allt ha en vanlig träff innan för jag har grym abstinens!

• Liten med Mindre

Är precis på väg hem från intensiv dag med revision från kundr, och representation på stan. Undrar försynt om inte sovmorgon kunde ingå i det senare konceptet. Men jag får nog nöja mig med champagne, gott vin o god mat på Mårten Trotzig. Riktig lyx!

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2011-04-29 20:20:32 följande:
    Porchez, jo men nu bara måste jag få veta hur det kommer att bli med den här karln, nu kan jag inte vänta längre, så kan ni se till att få till en träff imorgon då är ni snälla!
    ska försöka, för din skull
  • porchez
    Snorkfröken77 skrev 2011-04-29 20:03:09 följande:
    Mmmm, har just ätit laxlasagne, smaskigt!!

Apropå trådträff så röstar jag på augusti eller september om jag ska kunna vara med! Vore skoj att träffa er alla! Hjärta

Men...är det ingen som ska kommentera The Wedding?! Är jag den enda som satt och smyguppdaterade expressen och aftonbladet idag för att få se Klänningen, Bruden och Blommorna?! (i den ordningen)
    Jag tyckte hon var fin och känningen var vacker, men buketten var ju bara för torftig!!! Är det kungabröllop så är det ju! Tyckte Victoria var mycket vackrare när hon gifte sig och där kan vi snacka bröllopsbukett! För övrigt kan man nog konstatera att Victoria inte är gravid med tanke på klänningarna hon bar igår och idag, de fanns ju inte utrymme att dölja någon bebismagen i dem...Men snygg var hon ju, speciellt i den röda klänningen igår! Väldigt classy!

Nu måste jag logga på onlinespelet och chattra med min brittiska väninnadär om Kate och bröllopet! (Vi har för övrigt bestämt att vi måste sammanstråla någon gång i UK och gå på någon tjusig tillställning och bära dräkt och hatt, vi båda har en osund fixering att få göra det någon gång! )
    Jag satt två timmar på jobb tid och kollade på direktsändingarna! Jag bara älskar bröllopet. JAg blev riktigt besviken på klänningen, den var bara tråkig tycker jag... Snygga Kate försvann ju helt i den, blev lite bättre när de lyfte slöjan, men när hon gick altargången fram så såg hon mest ut som ett spöke med lakan över sig
  • Telis

Och jag älskade buketten så där ser man vad smaken är olika! Jag tycker den var diskret elegant och inte ett dugg torftig.

Jag håller nog med porchez om att klänningen var lite tråkig men hon var ändå väldigt vacker med slöjan, tiaran och håret.

Kanske är man lite patriot men nog var Victorias och Daniels bröllop vackrare, varmare och personligare? Fast nog vet dom där engelsmännen hur man firar ordentligt på stan alltid...

Tycker det är lite kul att BBC-reportern tyckte att gårdagens största chock var att inte premiärministerns fru hade hatt på sig.

Ja, det är väl mina kommentarer om bröllopet det.

Glad valborg på er!

• Telis

Och LYCKA TILL på dejten sen, porchez! Hoppas ni får till det nu i helgen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!