• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

augusti och början av september är kört för mig. Min häktiska tid med jobb och mässor är då. Men jag är inte en av trådens tunga personligheter så behöver kanske inte anpassa er efter mig, även om jag gärna vill vara med...

• Tinga

Oupsie - vi vill gärna ha en skänk/sideboard som utnyttjar hela bredden på väggen, så bara en sektion känns tyvärr för smalt.
    *testar om jag kan göra radbryt*

• fru AM

Alla som hänger här regelbundet är ju tunga personligheter, Porchez. Jag vill hitta en dag då ALLA kan!

• fru AM

Apropå sideboard så såg jag en gång i en iredningstidning ett reportage där de hade haft svårt att hitta precis rätt storlek på sideboard. Då hade de tagit ett stort avlångt bord (typ matsalsbord) och helt sonika sågat av det på mitten/på bredden liksom så att de fick ett mycket långt smalt sideboard med två ben. Inåt - där det alltså inte fanns några bem längre - fästes mot väggen med typ vinkeljärn. Smart och mycket snyggt. För folk som verkligen bestämt sig var sideboardet ska stå.

• Tinga

Ah, sitter i solen på altanen och njuter av en kopp nybryggt te & en skiva hembakt levain som blev grym. Har gjort två försök tidigare som inte jäst tillräckligt, men nu fick jag till det. Inget mer köpebröd i detta hus. Kan förresten tipsa om den grymma bloggen Pain de Martin om någon vill ha surdegstips. Väldigt välskrivenblogg och jättebra tips.

• Ore

Tinga: Hitta ett snickeri som specialtillverkar? Om ni vet vilket mått ni vill ha, och hur den ska se ut? Nu vet jag inte hur svårt det är att tillverka ett sideboard, och hur dyrt det blir. Men min pappa har en del specialtillverkade bord bl.a., eftersom de inte var nöjda med det vanliga sortimentet...

Jag har också sett en snygg "skänk" som var gjord av två köksöverskåp (med vitrindörrar, men det är ju valfritt...), några hyllor däremellan och en snygg bänkskiva ovanpå. Borde gå att anpassa bredden rätt bra då Tror t.o.m. att den var uppskruvad på väggen, så det inte fanns några ben under, men det är ju valfritt.

• Tinga

Ore - snickeri skulle ju kunna vara en ide, fast vi har en del möbelfirmor kvar att kolla. Helst vill jag ha någon typ av skåp, med täckta dörrar, så att man kan stuva undan en del porslin och glas. När vi gör om i köket tänker vi platsbygga en sådan skåpslösning du nämner, men i matsalsdelen av vardagsrummet vill vi ha ett riktigt skåp.

• Tinga

Hänga ut tvätt orkar inte jag heller; inte ens för väldoftens skull. När vi rullade ut ny gräsmatta ifjol tog vi bort hållaren till tork undan också; en stor betongklump som var nedgrävd i marken. Apropå gräsmatta - Oupsie, jag återkommer när jag kollat med maken.

• smint

I september kan jag också  

Måste tipsa om ett bra solskydd till barnvagnen, hade ju teutonias till brion men provade det nu på buggan i butik och det satt verkligen inte bra alls, blev inget spänn på det..

Men så fick jag tips om detta,      

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+tillbehor+Nothing,Manuell%29+%28P+071115175041%29

passade ypperligt och beroende på hur långt fram/bak man sätter det så blir det nästan skydd över hela liggdelen. Inte så jäkla vackert men nu slipper man parasoll iaf. Supersnabb leverans, beställde igår och kom till utlämningstället idag..

• viktualia

Trådträff - jag kan inte 4 juni, men i stort sett alla andra föreslagna datumen. Ska fundera över nåt smart sätt att sammanställa när vem kan... hm... det tar jag på mig att hitta på

Själv är jag på väg hemåt. Maken ringde för nån timme sen och beklagade sig över feber... tristigt... annars väntar en helg med trevligt besök av en av mina väninnor. Ska bli najs!

Fredagsskåååål på er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!