• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2011-04-28 22:30:36 följande:
    Sover alla eller? 
    Jag är här, försöker i alla fall. Daisy är inte riktigt av samma åsikt...
  • Oupsie

Hej nenne Jodå, det är bra, men Daisy är gnällig och vill mest ligga vid bröstet hela tiden. Det tycker inte mina bröst om, så de mår inte så bra just nu .

Allt väl med dig? Förutom jobbångest? 

• Oupsie
    Liten, jag förstår våndan. Håller tummarna för att det går som smort med visningar och försäljning .
  • Oupsie

AM, kul med en "ny" förvaring. Vi har också kikat lite på elfas system, vi har en klädkammare som ska inredas i nya huset. Men vi har inte riktigt bestämt vad vi ska ha. Såg att en bygghandel här hade 20 procent rabatt på Lumis system, det kanske kan funka lika bra, fast elfas är snyggare tycker jag nogObestämd

• nennesjuttioåtta

oooh mina nappar var helt trasiga ett tag, vilket påminner mig om min dröm jag hade inatt där jag hade 6 bröst och de bröstvårtorna som var i mitten var inte alls lika såriga som de yttre. *rys* Men jag hade ju fått svamp på dem (nu pratar jag om verkliga livet igen) så det var inte så konstigt de gick sönder men nu är de fina igen! Och Pricken har börjat äta var 3-4:e timme igen på natten, nu efter att han utvecklats klart med krypningen (egen teori), tjoho!
    Har du provat såna här koppar som tillåter bröstvårtorna att luftas? Man ser helt sjuk ut men hjälper. 

• Oupsie

5-årsfestkommitté - vågar inte riktigt anmäla mig till det nu med tanke på flytt och annat. Men något lite kanske jag kan hjälpa till med om det behövs, beror på var när hur

• nennesjuttioåtta

Oupsie – jo tack, förutom jobbångesten mår jag väldigt bra! Solen skiner och så. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!