• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Vi fick veta långt tidigare än så med Iris men sedan när förskolan hon till sist började på hade gjort sitt första urval så blev det sedan en plats kvar till Iris där så då bytte vi innan hon hunnit börja.

Då hoppas vi att Muggles inte behöver vänta så länge till då!

• porchez

har har det varit lugnt idag. Brukar ju hitta tråden bladn de översta på forumet, men idag flera sidor bak

AM vad skoj att förrådet blev lyckat! Så skönt att få ordning på förvaring, oftast sånt som kommer i sista hand...

Piggelin vad spännande med huset som ska säljas, uppdatera oss gärna priset. Verkar som priserna, iaf här omkring, sjunkit något senaste tiden. Mammas granne försöker sälja hennes radhus, men har haft två köpare som båda backat ur. Den ena för att de i sin tur inte fick deras hus sålt för det pris de begärde...

Efterlyser PB! Nån som vet när hon var inne sist??

Jag har precis skickat iväg ett sms till Hunken om träff i helgen, hatar att vänta på svar. Den här roliga spännande tiden i början är inte alls rolig. Jag mår bara illa av nervositet!!

• nennesjuttioåtta

oj, här var det lugnt! Vänta bara till nästa vecka, då kan jag vara här hur mycket som helst. Yeii.

Idag har jag kratsat ogräs mellan kullerstenarna så det sprätte ända till grannen nästan. Vilken surdeg! Jag började väldigt entusiastiskt första sommaren vi bodde här att rensa bort gräsmattan som lagts över de fina stenarna och sen ångest och talk to the hand och så kom Arga snickaren och nöp mig i ögat och nu fattas bara sista metern och därefter ny sand mellan och det kommer bli hur vackert som helst!  

BS – kogödsel istället för rohodhdrohrnrhordnohrdonjord, kan ju bli bra eller anus.

AM – Pimpade klädkamrar/garderober är wonderbahr! Jag älskar min med gräsgrön långhårig matta. Det gör även Nancy som försökt gräva sig ut genom den. Nu är den väl förresten besudlad av fågel också. Äh, det som inte syns finns int.

Teli - jag hoppas du har rätt ang jobbet. Det känns helt overkligt att jag inte ska vara hemma med Pricken på heltid längre, it's the end of an era buuuuuhuuuhuuuuuuu nu blir han snart stor och börjar på dagis och Grus-Britt och Anna-Fisa ska se mer av honom än vi.

Nämen dra mig på en liten vagn, nu ringde P och sa att han prickat in 13 rätt på stryktipset - 495897634 triljarder! Så lägligt! 

• nennesjuttioåtta

Nähä, jag hittade visst bara på. Igen.

Porchez! Klart hunken svarar snart! Han har redan sett det och studsar omkring lite nervöst själv.

• porchez

Attans ingen vinst?? .-o

hoppas du har rätt nenne

• porchez

är det på måndag du börjar jobba igen?

• BrudSommar2006

AM förresten, kogödslet köper vi i säckar på trädgårdshandeln, ser ut som vanlig jord och luktar inget!

Vad kul att det blev så bra hemma! Lever ni förresten? Klarade ni er från bomben?

• nennesjuttioåtta

porchez – joråsatteee... måndag är det stupstocken som gäller. Apropå det måste jag beställa tågbiljetter, ska ju te Stöschölm, huvudkontoret då!

• fru AM

BS: ingen fara - vi lever. Det var troligen bara en misstänkt bomb, eller en kvarglömd väska vid bankomaten ... Alla avspärrningar var borta vid dagishämt. Jag berättade den spännande historien för Livia i alla fall - den tilltalade hennes dramatiska ådra och hon har pratat om bomber och onda människor hela kvällen ... Nenne: dags att börja jobba? Oh den separationsångesten ... Men också insikten om hur sjysst det kan vara att få gå på toaletten ensam och sitta vid datorn och tänka hela tankar .... Porchez: heja Hunkendejt!

• Liten med Mindre

Porchez - det är säkert alla hus utom det vi köpte, som inte går upp så mycket i pris. Känner mig lite nedslagen att det är så många lägenheter med likadan design ute till försäljning i vårt område. Men vi får väl lita på att mäklaren satt ett skäligt pris. Visning nästa helg. Tills dess får vi våndas.

Muggles - heja A&B, hoppas de kommer innan det blir för jobbigt för dig. Känner igen det där med ångest över att lägga sig, även om jag inte alls hade det lika tungt som du.

AM - skönt med fräsch förvaring. Vår blev jättevit och tom när maken röjde och vi skaffade nya lådor. Ekar tomt!

Just nu massor som händer på jobbet, bra och dåligt. Chefen som varit kanonbra har blivit "tvångsförflyttad" snett uppåt, eller nåt sånt. Urtråkigt och de flesta tappade luften lite av detta (inklusive han själv som ställt in sig på att hjälpa oss bli etablerade i koncernen). Det kom ju så plötsligt med, som brukligt i amerikanska företag. Känner mig besviken eftersom det kändes som att jag kunde lärt mig massor av honom, och han var villig att leda oss framåt. Och nu blir det ny interim vd igen iväntan på någon inhemsk och förhoppningsvis mer permanent lösning.

Genomgår min första budgetplanering och revision från kunder, samtidigt med fixning av lägenheten. Urk - måste allt hända samtidigt!

När detta är över och innan flyttruschen börjar vill jag får gå på brunch, picknick eller kvällsdejt! Finns det någon 5-årsfestkommitté (hur det nu stavas)?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!