• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

EA: been there... Det är oerhört svårt att inte känna bitterhet när man så gärna vill och försöker allt medan andra blir hoppsan-gravida. Det ÄR en jättesorg att inte kunna få de barn man vill (vilket min psykopat bekräftade i höstas). Det såg ju så hoppfullt ut denna gång

• Telis

För att prata I-landsproblem så har vi fått dagisplats idag - på fjärdehandsvalet, jäkla skit. Så vad gör man nu? Man kan ju inte tacka nej och stå där utan plats, men jag vill verkligen inte ha Televinken där. *bah*

• Liten med Mindre

Telis - vi kunde tacka ja men stå kvar i kön till andra val. Kan inte ni det med? Själva sitter vi med plats hos två dagmammor dit vi flyttar : måste masa oss iväg o kolla dem. Tror tyvärr inte det närliggande ur o skur har plats för våra två ihöst.

• _koko_

God morgon i tråden, long time no see. Har dock skummat emellanåt och sett ömsom vin och ömsom vatten... Stora varma kramar till EA och ännu en gång en önskan om lite rättvisa. Grattis till MSW och sen har jag glömt... Men telis - i vår kommun får man tacka ja och stå kvar i kön till alla alternativ man har högre, gäller inte det i er kommun också? Nu jobbet!

• Liten med Mindre

Idag är det fotografering hemma. Attans vad fullt det blev i källaren när vi röjde. Då flyttades ändå det mesta till makens jobb.

• Telis

Gomorron! Jo visst, vi får stå kvar i kön. Jag är bara så där barnsligt villinte! Jag vill inte skola in honom där och sen behöva flytta på honom. Jag vill att han ska få förstahandsvalet NU. *stampar lite med foten*

• Ore

Telis: Förstår att ni vill skola in Televinken på förstahandsvalet och inget annat. (Vi lägger ju några extramil i resa varje dag för att lillkillen inte ska behöva skolas in på ett nytt dagis när vi har flytta) Surt.

Liten: Spännande med fotografering!

Hattis: Härligt att RUL gick bra

Fru E: KRAM! Och det är alldeles förskräckligt orättvist att ni ännu inte har en liten bebis. Hoppas så att det ska gå vägen för er, och det snart!

Apropå livstecken så var det ett tag sedan Frullan tittade in och sa hej? Jag har tänkt på dig, och undrat hur du har det...

Och så är jag väldigt nyfiken på hur allas vår favvokanin har det? Är hon ute och reser fortfarande, eller är hon bara fullt upptagen med nya jobbet?

• _koko_

Liten - Lycka till med försäljningen!

telis - Är du säker på att era högre val har gjort sin planering redan? Vi fick besked från våra dagis med några veckors mellanrum, och till slut hade vi plats på alla och kunde välja fritt.

• _koko_

Åh, har hattis gjort rul?! Vad fort tiden går och vad SKÖNT att det gick bra!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!