• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez
    Liten med Mindre skrev 2011-04-26 14:44:47 följande:
    Porchez - med tanke på vad du skrivit tidigare om mat o träning, och att jag känner igen mig själv i mycket, så vill jag väcka tanken att du faktiskt inte behöver klämma in ett till träningspass för attt hinna springa. Byt ut att istället när vädret lockar till uteträning! Det är så lätt att hamna i fällan att klämma in mer o mer när det är kul - men kroppen behöver lite vila med. Och omväxling gör träningen effektivare!
    Nej du har så rätt men så som det känns just nu, hinner jag inte med att träna alla pass som jag VILL träna i veckan idag, så tanken från början var att kär löpträning när jag inte hinner till gymmet eller som du säger det är för fint väder för att gå in. Men jag är då orolig för att det inte ska bli så regelbundet och att jag inte då märker något resultat. 
  • porchez
    viktualia skrev 2011-04-26 15:45:44 följande:
    mugglan - jag har redan en HTC Desire Z i jobbet... så nån värsting behöver jag verkligen inte.  däremot är det hemskt rörigt att ringa och framförallt smsa privat på grund av muppigt avtal. Alltså behöver jag en mindre och smidigare och inte lika hightech privat
    Men kan du surfa på jobbmobilen? eller är det lika rörigt med avtalen? Annars kanske du klarar dig med en enkel ringa och smsa-telefon Jag har en vanlig hederlig Ericsson på jobbet som jag bara ringer med, kan smsa nån gång och surfa lite enkelt, typ kolla facebook eller vädret. Men jag avänder min privata iphone till allt annat. Googlar tom. på arbetstid när jag inte orkar öppna ett till internet fönster på datorn
  • porchez
    Telis skrev 2011-04-26 14:49:24 följande:
    porchez, vi åkte med ett par kompisar. Perfekt att ha med lite barnvakter.

Cicci, nej dom hade inga pjäxor i hans storlek tyvärr. Men han fick åka fjällpulka och det gillade han. Men nästa år, då jäklar.

Jag hoppas verkligen att vårt dagis kommer att ha sockerförbud. Annars får väl jag också bli sån där föräldrarepresentant.

Muggles, ska vi inte få se tvillingmagen innan det är för sent?!
    Ahh, det var just barnvaktandet jag var nyfiken på då fick jag svar på en gång!
  • porchez

OJ Hattis är du redan i vecka 20! Vad tiden går snabbt. Men grattis till lyckat RUL. (som jag inte heller förstår förkortningen på, men gissar att det är nåt utvecklat UltaLjud? )

• BrudSommar2006

Nej det är ju så att det är ju inte fler barn än att det blir en glass någon gång i månaden, vissa månader två gånger men då går det flera månader utan något alls sedan istället. Det är ju inte så att dagis stoppar i dem socker i övrigt så jag tycker att det där med sockerförbud är skittrist, men, men.

• MSW

Porchez: RUL=rutin ultraljud.. Det som alla gör i ca v18-20..
    hattis: strålande med bra RUL!!!! Så härligt!! Roligt att chefen blev så överraskad också! Och jag var nog i typ V8-9 när jag fick lov av maken att avslöja här.. annars tycker jag det känns jättelångt tills nästa BM besök när vi ska få lyssna på hjärtat.. Första gången vi får "hälsa" på bebben, är juh för ung för kub..
    mugglan: verkligen spännande med känningar!
    annars är jag ganska snorig idag, men inte så hängig annars, sov dock ganska uselt i natt pga snor/täppthet, hoppas på bättre sömn i natt!

• viktualia
    porchez skrev 2011-04-26 17:02:49 följande:
    Men kan du surfa på jobbmobilen? eller är det lika rörigt med avtalen? Annars kanske du klarar dig med en enkel ringa och smsa-telefon Jag har en vanlig hederlig Ericsson på jobbet som jag bara ringer med, kan smsa nån gång och surfa lite enkelt, typ kolla facebook eller vädret. Men jag avänder min privata iphone till allt annat. Googlar tom. på arbetstid när jag inte orkar öppna ett till internet fönster på datorn
    japp, surfa kan jag göra på jobbmobilen utan krångel! villl just ha en sån där hederlig!
  • Snorkfröken77

Muggles-  Stort lycka till när det drar igång (vilket det säkert snart gör!) Jag hoppas du får föda vaginalt som du vill och att allt går bra! Jag tror fortfarande att A&B är två tjejer Kram på dig!

EA - Kan du inte ge ifrån dig ett litet livstecken? Man blir så orolig.

Hattis - Grattis! Kollade ni kön eller vill ni vänta och se?

Klockis - Hur mår du? Rapport tack.

Saknar dig fortfarande MrsB...

När det gäller sockerförbud tycker jag det är helfånigt...jag tycker hela sockerdebatten är extremt överdriven. Ät allt med måtta så är det inga problem, tycker jag...

Påsken har varit ljuvlig med underbart väder och mycket pysslande i trädgården. Är dock rätt trött på både mina och makens föräldrar och ska undvika dem i möjligaste mån fram till BF. Jag och svärfar rök ihop så det slog gnistor på påskafton och det var inte roligt, gubben är extremt oförskämd och respektlös mot maken i bland och i lördags brast det, då var han dum mot mig också Grinade i bilen på vägen hem. Orkar inte med såna dumheter som han håller på med nu så jag tänker smita undan allt släktrelaterat ett tag framöver.

Har gått in i vecka 31 nu, hur gick det till?! Längtar till TUL (Tillväxtutraljud Porchez ) och förlossningssamtal när man kan få ett slutmål att sikta emot.

• viktualia

äsch! nu beställde jag en nokia c2-01 från expert och med medmerarabatt blev det 759 kr. Hoppas att den funkar bra...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!