• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Oj då, och jag som har ätit både chevre och brie...

Ah, har suttit ute i solen hela dagen, underbart! Vilken härlig påskhelg det varit!!! Jag har fått färg

Nenne: oj då SF-mått på 39,5 cm - det är ju som en tvillingmage! Vi ska på TUL igen på tisdag så då får vi ny uppskattning på vad A och B väger.

Snartis: fy vad jobbigt med ontet och de konstiga värdena. Tycker absolut du ska fråga om GBS!

Packade BB-väskan i natt, hade lite skumma känningar och blev stressad över att den inte var packad, så nu är den det... Så fort jag gjort det kunde jag äntligen somna.

• snaily

Mugglan
    Oj, hade du inte packat väskan än, modigt! Bra med rapport! Har känningarna gått över då? Nu börjar det bli riktigt spännande.

Vickan
    Hoppas du känner dig i gängorna snart igen! Duktigt med joggingturen, heja säger jag också!

Snartis
    Fy så jobbigt med dina besvär! Kram!

Snorkis
    Jag tror också produkten är ok men kan inte svära på det.

Påskvink till alla! Här har vi tagit det lugnt, jag och Yngla i hyrda huset, maken däremot har jobbat hårt med att flytta ett flyttlass från före detta hemmet och ner till "grishuset". Mina föräldrar var här och hälsade på och höll oss sällskap lite medan maken var på flyttutflykt. Galet fint väder det varit men är ju svårt att vara ute så mycket med en sån här liten skruttunge (eftersom hon är så dålig på att sova i vagnen), utöver promenaden menar jag. Jag är en sån som verkligen lider fysiskt av att vara inne när det är fint väder ute men jag lär nog få vänja mig vid lite mer inomhustid framöver. Dagens mysigaste: gulla med grannens nioveckor gamla mopsvalp!

• MSW

Vinkar till alla! Här verkar det som att jag håller på att bli förkyld igen! Är nog lite "slappna av efter stress sjuk" tror jag.. Går in i vecka tolv idag.. Veckorna rullar på trots att de känns rätt långa..

snartis: låter verkligen jobbigt med allt! Verkar juh inte så roligt med foglossning från hell, även om det känns bättre än hf..

mugglan: låter spännande med konstiga känningar! bra att väskan är packad! Stort lycka till när det drar igång på riktigt!!

FruE: jag tänker på er! Hur har det gått med påskhelgen, överlever ni? Vi vill gärna ha ngt livstecken från dig iaf! Kram!!

• muggles

Snaily: nä känningarna har gått över för att jag tagit det lugnare igen. Nej väskan var inte packad eftersom flera saker jag ska ha med används varje dag (mysbyxor, saker i necessären, ...). Men jag hade skrivit en lista så det var bara att gå efter den. (Tanken med listan är även att om jag får plötsliga värkar så kan maken plocka ihop det som ska med.)
    Har du funderat på att köpa ett litet parasoll som går att tex köra ner i gräsmattan, så kan hon ligga därunder och titta på saker medan du sitter i solen?

Jag fick för mig att vara med och binda upp vår avenbokshäck på längre pinnar och även klippa den igen (så att den så småningom ska bli tät). Sedan var jag även igång ganska mkt för vi köpte sommarkläder till Moa på Lindex, och så gjorde jag påsktårtan (som fö blev jättegod!!!). Så det blev nog lite mkt tyckte magen.

Nä nu måste jag ut på altanen igen och bättra på solbrännan

• smint

Hej i påskvärmen.. Kan inte minnas när det varit så här fint väder sist, eller var det fint förra påsken också?

Idag har vi umgåtts med grannarna hela dagen, grillade hamburgare till lunch, glass och hallonsås till efterätt. Så ljuvligt, att vara lediga tillsammans alla....

I morgon blir det möhippa, så mysigt skall det bli, det blir blue medi spa och var och kikade där häromdagen sypermysigt, så tack för tipset Snaily  Sedan middag på kungsholmen och förhoppningsvis en drink i solen innan.  Skall bara fundera på vad jag skall säga när jag hämtar kompisen, för de andra tjejerna skall vara på spa´t när vi kommer, har tänkt att dom skall vara i badet när vi kommer in så blir det en till överraskning.  

Skall bara sova ordentligt först så jag orkar med att vara uppe lite längre i morgon.

Snartis: Hoppas du mår bättre idag, och att foglossningen stannar av nu, det är ju rätt långt kvar. Är du sjukskriven nu?

Snaily, tycker också det är svårt med vart man skall göra av barnen när man är ute.. Just nu sover H iofs väldigt bra ute men jag gissar att om någon månad så kommer han vara mer vaken.... Men ett parasoll som hon kan ligga under och kika på saker kanske funkar?

Snorkis: jag hade nog ätit såsen tror jag, men man kan ju alltid maila och fråga Arla så man vet till nästa gång? Parmesan åt jag också och även fetaost. 

MSW: Oj vecka 12 redan, härligt  Hoppas bacillerna försvinner snabbt nu

nej skall nog gå in nu och hänga lite tvätt och plocka fram badkläderna, måste rota fram sommarklädeslådan...

tjing så länge.

• Ore

Hoppas att alla haft en riktig härlig påskhelg i solen och värmen! Heeeelt underbart väder!

Jag minns faktiskt en del andra påskar som varit såpass varma att man kunnat ha T-shirt, men det var nog ett tag sedan nu.

Noterar att Mugglan inte behövt åka till BB än, undrar hur länge A&B ska hålla er på halser nu...?

Nu kallar lilla baddjuret på mig

• porchez

hallå hallå! Ser ut som de flesta av oss haft en bra påskhelg. Ååå vad jag älskar värme och sol, minns också många påskar med T-shirt innan men aldrig bikini, som jag legat ute och solat i idag. Sen på gymmet hörde jag att det är flera stycken som badat idag, tokigt tokigt

Blev ingen träff men hunken i helgen heller, men vi har snackat (och nu gått över till sms istället för FB) haha, små små steg åt rätt håll. I lördags var det hans fel att vi inte sågs, men han föreslog snabbt söndagen istället, men då var det mitt fel att det inte blev av. Men vi ska försöka igen under den här veckan eller till helgen som kommer. Det känns så bra det här!! Han visar sig lika intresserad som jag att träffas och jag som brukar vara super på och stressad känner mig så avslappnad i allt. Gissar att min terapi har fått mig att må bättre i mig själv så att det inte är hans bekräftlese jag vill ha, utan mer hans sällskap

Förlåt om jag tjatar på om hur bra jag mår, men det känns så skönt! Äntligen är det min tur...

Vad betyder SF-mått?
    Muggles vilken påsktårta gjorde du tillslut?

Vickan hoppas du haft en bättre dag idag? Vissa dagar önskar man bara att man aldrig gått upp...

smint mysigt att umgås med grannarna. och ha det så bra på möhippan imorgon

Hattis - vad tråkigt med pollen som håller en inne. Jag har varit allergisk i tonåren, men har inte kännt något på flera år, men i helgenhar jag varit super trött och sovit massor samtidgt som jag varit lite snorig, så vet inte om jag känner av lite också i år igen Jaja bara jag inte får värre reaktioner så ska jag inte klaga, tycker verkligen synd om dom som svullnar igen helt...

Snartis - usch vad tungt att invänta värre foglossningar. men skönt som du säger att det inte var något värre...

Nej nu ska jag fixa mat till matlådan imorgon, tycker de här 4 lediga dagarna har gått väldigt fort!. Sen ska jag kolla på Mamma Mia som går på TV ikväll, jag gilalr början men det bli seg mot slutet så då kan jag gå och lägga mig i tid

• viktualia

Joo idag är det klart bättre. Men roten till mitt muttrande kvarstår egentligen... Däremot har allt inte gått emot mig idag, utan tvärtom har det varit en supermysig dag. Min brorsa med fru och son kom hit en sväng! Mys!!! mobilen funkar igen och världen är rätt snäll.. oftast...

• porchez

Skönt Vickan, det kanske ärenklare att ta upp "problemen" med maken då allt annat känns lättare?

• Tinga

God morgon! Sitter på ett tåg på väg mot Kastrup i denna okristliga timme. Fy bubblan för att behöva kliva upp 3.45 och sen förbli uppe. Ska till Glasgow på tjänsteresa; mitt första besök i Skottland. Kul att komma iväg från kontoret ett par dagar. Min påskhelgen har också varit helt underbar. Med så fantastiskt väder kan man ju inte direkt klaga. Grillade gjorde vi igår också; kycklingfilé till Caesarsallad. Igår sprang jag långpass - 15 km. Skönt, men jag var glad att jag hade mitt vätskebälte, för törstig blev jag. Hur går det för er andra löpare; Fossing, Parnassia, Nenne...? (Hoppas jag inte glömde någon nu. ) Muggles - skickar ett lycka till i förebyggande syfte; det kan ju faktiskt sätta igång när som helst nu. Spännande!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!