• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

EA - kram på dig; hoppas att ni kan få en hyfsad påskledighet, trots allt.

Snorkis - hoppas att ryggen är bättre idag, annars får du krya på dig. Jobbigt att ha så ont. Kram!

Nenne - tänkte väl att något måste ha gått fel, för annars är väl kladdkakemuffins alltid goda?

• fru AM

Snorkis: bra input från Ore där - att om ni ska köpa nytt välja ett babyskydd som går att klicka på vagnen. Var det inte emmaljunga city cross ni beställt (eller minns jag fel?) - till den vagnen passar tydligen Britax Babysafe SHR babyskydd m hj a en adapter enligt denna blogg: http://mittlillaknytte.wordpress.com/2010/12/31/barnvagn-bestalld/ samt sidan: http://www.emmaljunga.com/se/Tillbehor/Adaptor_till_Travel_System-1335.html (även ngn variant av maxi-cosi funkar med adapter)

• Izzie

Jag håller med! Om jag skulle köpa nytt babyskydd hade jag absolut satsat på ett som är kompatibelt med vagnen! Verkar ju väldigt smidigt!

• MSW

Glad påsk på er!! Har lämnat in en styck påskkärring på dagis, där de har påskfest idag! Här börjar väl stressen alldeles strax, då det ska städas och fixas inför lördag då vi ska bjuda ca 25 pers på påskbuffé! Kram kram!

• Snartis

Glad Påsk till er alla

Stor kram till Fru E

Snorkis: usch för att ha så ont i ryggen, hoppas värmekudden hjälper och att du mår bättre nu.

Mugglan: Skönt att Ada och Beda är inne fortfarande och att allt går bra

Jag har läst lite men har lite fullt upp med mig själv, önskar faktiskt att grabben ska komma ut snart. Började jobba 50% i måndags och blev snabbt sämre
    Som om det inte räckte så var jag hos nya BM igår och de hittade äggvita i urinen så nu är det iväg på odling. Hon var inte så oroad men jag känner min inte så lugn när jag läste på vårdguiden vad det kan innebära.
    Visst att blodtrycket ska höjas om det är havandeskaps förgiftning, men jag brukar ligga 50-60 och nu var det på 70 så det är högre för att vara mig.
    Har inga symptomer på UVI men hoppas att det är så enkelt att det är det istället för ovan. Ska köpa både citron och tranbärsjuice och hälla i mig så kanske det hjälper? ska vara husmorsknep
    Får inte svar förrän på tisdag om vad det är så det kommer bli en lång helg.
    Efter ha pratat med svägeskan som jobbar inom BB så ska jag mer eller mindre ligga hela helgen och bara ta det lugnt så inget blir värre. Har så himla svårt att bara ligga stilla och inte göra något....

• Piggelin1

Glad Påsk alla!
    Tyvärr alldeles för lite tid för att hinna skriva här om dagarna, men tänker på er & försöker hinna läsa.

Massa kramar till FruE - jävla skit att det inte gick

Snorkis - vi har en MaxiCosi som passar till Bugaboon & det är GULD! Har använt den på vagnen ända sen lilleman föddes (& även när Amanda var liten, fast då bodde vi fortfarande inne i stan & använde inte bilen lika mkt & därmed inte denna kombon riktigt lika mkt heller), använder det nu typ var & varannan dag. Är sååå himla bra - för oss iaf!

Tinga -- dina kakor lät grymt goda, blir sugen på att testa själv!

Nu ska jag klä ut Amanda till påskkäring & sen besöka dagmamman en sväng (som är ledig idag).

Kollektiv kram till er alla!

• Izzie

Snartis - Usch då, det lät ju inget vidare. Vilken vecka är du i nu? Har faktiskt hört om flera som har visat sig ha UVI som gravida men inte känt av det. Hoppas verkligen att det är så i ditt fall! Kram!

MSW - Lycka till med fixandet!

Piggelin - vilka fina bilder du lagt ut på FB! Såna sötnosar!

Här är det nu äntligen dags för några lediga dagar! Ska bli så skönt! Vi har massor av ärenden att fixa på stan idag, jag och Matilda, så vi snart sticka iväg. Hela påsken är bokad med kalas och bjudningar av olika slag - ska bli jättekul! Känner mig alldeles uppspelt pga soligt väder och lite ledighet  

• Lapinette

Lånat makens dator och tar en kort paus i vårstädandet. Jösses, har torkat ur alla skåp i köket, tvättat fönster (det började jag med i lördags), lagt ut träpusslet på balkongen, dammat, torkat alla lister, skrubbat badrummet, dammsugit och nu är det våttorka golvet i sovrume och kontor kvar sen är jag KLAR !

Men nu var det ju inte det jag hade tänkt att skriva utan GLAD PÅSK!
    Själv fick jag precis idag se "kärringen" .. den röda ni vet vilket innebär att jag imorgon kommer må pyton på flyget ned till Rom. Hon som varit så jäkla punktlig det senaste halvåret är självfallet sen denna gång . Men, men ... we will survive!

Kram till er alla och en extra stor till EA!!!!

• fru AM

GLAD PÅSK till alla!
    Trist med tant i Italien, Lappis Jag väntar fortfarande på min, men jag kanske har kommit i klimakteriet.   Inga tantkänningar frånsett att jag är på konstant uruselt humör och skriker åt min stackars man att jag vill skilja mig var och varannan dag... låter ju faktiskt som klimakteriet när jag tänker efter .

Dags för påsklunch med maken och sedan lite godisinköp att fylla Livias och makens ägg med. Hektor hatar ju godis så han får småkakor, riskakor och kanske ett kokt ägg i sitt påskägg ... Storsonen är på väg till Åre med sitt påskgg redan. Många ägg att hålla ordning på!

Imorgon ska vi på påskfest hos kompisar - klädkod: Gul ... Och på påskafton ska vi ha liten middag här. Annars blir det en lugn helg.

Hoppas alla barn i och utanför magar håller sig lagom lugna och snälla och att alla med foglossning får chans att vila ordentligt!

Kram på alla! Och påskskål!Skål 

• Oupsie

Tittar in för att önska er alla en glad påsk!Solig 

Har inte hunnit in på länge och har inte läst i fatt allt, hoppas att jag har tid med det någon gång i helgen, eller nästa vecka. Nästa vecka är nog rimligare  vid närmare eftertanke . Idag kommer svärisarna och så ska vi även hinna med att träffa ett par kompisar i helgen och åka en vända till mina föräldrar. Ha det bra allihopa! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!