• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Cicci: billig restaurang på Stureplan ... Det var lite roligt! Men vad kan vi hitta på - vad är billigt?
    CiaoCiao på Storgatan?
    Kan möjligen den där Magic Bar på Karlaplan vara något (har inte varit där men lite trolleri är kanske inte fel på en möhippa )?
    Restaurang Stolen på Sibyllegatan?
    Rice på Nybrogatan (har ok god och billig "asiatisk" buffe och är inget sunkhak)?

Snaily: Hektor sov i den åldern (från 2 månader till ca 5 månader) 8-9 timmar per natt, mellan 21-05 eller 06. Ofta  utan att vakna emellan (men det har han ju tagit igen senare, skitungen). Så antalet timmar är ju det samma som för yngla. Har faktiskt ingen aning om varför han plötsligt började (och sedan slutade) med att sova hela nätter. Han åt mycket på kvällen och sedan bäddade jag nog om honom ganska ordentligt i vagnen (där han sov när han var liten). Man tycker ju att hand ekunnat fortsätta med den där trevliga vanan att sova på nätterna men inte ...

• porchez

hmm, jag har börjat med en dålig ovana och lägga in  ,  mitt i texterna. Vet inte varför jag börjat med nåt så konstigt. Får gå tillbaka hela tiden och ta bort men ibland hänger de kvar ser jag i texten ovan...

• porchez

AM - kollade på ett avsnitt av "Glamorama" igår (tycker det är lite kul då jag följt en av bloggarna länge) de köpte en upplevelse till en dejt, var det av företaget du har koppling?  Trevlig och snygg expedit de pratade med iaf

• fru AM
    porchez skrev 2011-04-20 12:03:53 följande:
    AM - kollade på ett avsnitt av "Glamorama" igår (tycker det är lite kul då jag följt en av bloggarna länge) de köpte en upplevelse till en dejt, var det av företaget du har koppling?  Trevlig och snygg expedit de pratade med iaf
    Kul att du såg det. Jo det var "vi". Ja han är tydligen snygg, har nog inte träffat honom, hans företrädare var något i hästväg - tjejer vallfärdade genom hela stan för att handla av honom. Undrar hur anställningskraven ser ut egentligen ...
  • viktualia

hm.. undrar hur länge Trollet kan resp bör sova... hemsk mamma han har... men ooo vad lugnt det är när han sover..

• Telis

Hello, long time, no see! Jag hinner ju aldrig in här nu för tiden men ni som har Facebook vet ju att jag lever och mår bra iaf.

Vill bara passa på att önska alla en riktigt GLAD PÅSK! Hoppas att ni alla får det underbart med ledighet, sol och så mycket godis att ni storknar!

Påskiga kramar!

• porchez

Tyckte det var kul att det var så mycket "små" upplevelser och inte bara "slottsweekend".

Kan ni inte öppna i min stad också?   Ja minns att du pratat om hans företrädare funderade på  om det här var han eller inte, men så mycket extra vet jag inte om han var! haha...

Nu är det lunch!

• viktualia
    Telis skrev 2011-04-20 12:26:56 följande:
    Hello, long time, no see! Jag hinner ju aldrig in här nu för tiden men ni som har Facebook vet ju att jag lever och mår bra iaf.

Vill bara passa på att önska alla en riktigt GLAD PÅSK! Hoppas att ni alla får det underbart med ledighet, sol och så mycket godis att ni storknar!

Påskiga kramar!
    Massa påskkramar tillbaka!!!!!!!!!!!! *saknar dig här*
  • FruCicci

Glad Påsk Telis!

Pra tips på magic bar AM, ska kolla deras sida....
    Jag var inne på kina krogen vid östermalms saluhall, så Rice är ju faktiskt ganska bra med

Stod bara stilla i huvudet....
    Bröllopet är ju i Grekland, så kände inte för att göra ngt jätte dyrt på kvällen, typ Bistron eller Riche för middagen.... det är många med mig som tycker att det sprungit i väg ordentligt med resa, hotell, möhippa/sexa o presenter redan.... nåväl

• FruCicci

Am, nä du det var ganska dyrt på magic, man var tvungen att boka Show-middag, med allt vad det innebär på helgen.
    Det får bli typ Rice....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!