• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Liten - måste tyvärr meddela att min upplevelse av Münchens flygplats är att den var tråååååkig.... Köpenhamn var ett under av underhållning i jämförelse. Håller tummarna för att du kommer hem inom rimlig tid!! Du OCH bagaget!

• Liten med Mindre

Äsch då - synd att de inte tog backup via Frankfurt då, för där är shoppingen ok, och mascaran var billig. Har nog fastnat för Snartis förslag om Cliniques värmekänsliga mascara. Liten nätt borste och lättare att få av än Kanebo. Sen kostade den bara 120 kr i Frankfurt jämfört med 180 på Arlanda. Kan bara gissa vad den kostar på Åhléns.

Jag får väl jobba lite till i M då, om jag nu får tråkigt och hamnar där.

• Snartis

Värdet var +2 på urinprovet, så nu ska jag prova äta pencillin i 1,5 dygn. Läkaren hoppas på att det är uvi. Blir det inte bättre på den tiden så måste jag åka in igen. Håller alla tummar och tår att det är så "enkelt" som uvi och att jag blir snabbt bättre. Gonatt till er alla

• viktualia
    Snartis skrev 2011-04-22 22:25:01 följande:
    Värdet var +2 på urinprovet, så nu ska jag prova äta pencillin i 1,5 dygn. Läkaren hoppas på att det är uvi. Blir det inte bättre på den tiden så måste jag åka in igen. Håller alla tummar och tår att det är så "enkelt" som uvi och att jag blir snabbt bättre. Gonatt till er alla
    Håller alla tillbörliga kroppsdelar och skickar en stor kram till dig!! Sov så gott det går!!
  • muggles

Snartis: usch vad onödigt mkt dramatik du råkar ut för! Hoppas nu detta var uvi "bara" och sista komplikationen! Krya på dig!

Är fortfarande hemma och njuter av det fina påskvädret, så ni inte tror att vi åkt till BB...

• porchez

snartis! usch och fy krya på dig och hoppas du får håla dig frisk sen...

Glad Påsk till er alla!

Ikväll ska jag träffa Hunken

• viktualia

påsk och ljuvligt väder märks verkligen här.... Kram på er alla och hoppas att ni får ha det prima ni också!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!