• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Fortsatt glad påsk!

Hoppas det känns bättre Snartis med medicinering. Visst tog de GBS-prov också?

Jag har för första gången i mitt liv fått svamp i underlivet. Så här på helgen kan man inte ringa BM, är det någon som vet vilket receptritt som är bäst att ta som gravid? Det är en infernalisk klåda.  Och att minksa på sockerintaget som står som huskur känns ju så där genomförbart denna helg.

• Tinga

Snartis - usch vad mycket elände! Hoppas penicilinet hjälper. Kram! September - jag tycker att Canesten är bättre än Pevaryl av de receptfria salvorna. Här har vi haft premiär på den nya Webergrillen idag och det blev mycket lyckat. Karibisk lax med ugnsbakad sötpotatis, mango & ananas och så en kall vitlöks- & limesås.

• Snartis

Morgon, vilket väder det har varit hela veckan Jag ska avvakta dagen för att se hur magen mår, hade ont senaste igår kväll. Om jag får ont till lunch så ska jag ringa förlossningen igen. Ingen har nämt GBS, men jag hoppas dom tänker på det. Ska fråga om jag ska åka in igen idag. Så trist att må dåligt hela tiden, tur att det ät en vilding där inne så man vet att han mår bra. Roligt för maken att känna sparkar

• BrudSommar2006

Snartis, går de bara på om du har ont eller inte? Ska de inte kolla att värdena verkligen blir bra igen om det nu är så kritiskt? I och för sig har jag aldrig haft uvi utan att det gjort alldeles för jävla ont så det kanske inte ens är aktuellt att gå runt med det utan att känna av det. Vilken otur du haft den här gången!

• smint

Du kan ha uvi utan att det gör ont också, iaf under Grav. Jag hade det ett par gånger nu ju och hade inte speciellt ont jämfört med när jag inte är gravid

Vi njuter av sol och mysiga dagar, så lugnt i området nu, alla är nästan borta, grannarna är hemma och Tilde leker järnet med deras barn. Så ljuvligt.

Snartis: Hoppas du får rätsida på det onda snart. Kram 

• Ore

Snartis: Hoppas att det här är det sista krånglet, och att det är uvi och inget annat!

Liten: Hoppas du kommit hem väl!

Mopedvin: Hoppas att det gick bra med anslutningarna...

I övrigt hoppas jag att alla har det riktigt bra, i det underbara vädret

• Snartis

Så enkelt ska inget vara! Är tillbaka på sös, urinodlingen visade att det inte är uvi men värdena är lika dåliga. Nu ska de göra flera undersökningar. Usch nu börjar jag bli riktigt orolig....

• Tinga

Snartis - usch, vad trist att det fortsätter krångla. Förstår din oro; jag drabbades ju också av högt blodtryck under min graviditet. Jobbigt att inte veta vad det beror på. Kramar!

• Tinga

Själva har vi cyklat ut till ett strövområde 1.5 mil utanför stan. Har gått en promenad & ätit lunch. Nu leker barnen på en lekplats och snart blir det cykeltid hem igen. Ikväll blir det grillning igen; undrar hur många ggr vi kommer att grilla den här sommaren?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!