• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Snorkis - Aaaj, det där lät inget vidare. Min ryggvärk verkar vara en västanfläkt i jämförelse (känns inte alls i vissa lägen) och jag hoppas att det så ska förbli.

Tinga - Jag är ruggigt impad av ditt macaronbak! Det verkar inte helt lätt. Jag skulle inte ge mig på allt krångel eftersom jag nog inte heller har smakat riktiga hembakta, utan supertorra jättesöta saker som i och för sig såg trevliga ut.

September - Japp, RUL på G (sent sådant) på tisdag. Det blev lite sent för att påsken kom emellan och den superduktiga ULBM var lite fullbokad innan. Vad skönt med hjärtljudskoll

Mugglan - heja heja! Så skönt att höra att allt går bra

Igår var det faktiskt onsdag för första gången på flera veckor Efter jobbet idag traskade jag och maken omkring i solen och fick riktiga vårkänslor, jag mår inte illa, tycker att jag känner av Kepsen ibland och har ju livmodern i framvägg så jag kommer inte att känna av honom???? den heller. (Inbillar mig att det är en keps med snopp av outgrundlig anledning).

• Hattis

Alltså onsdag igår och promenad efter jobbet idag, vi har inte ägnat oss åt några exibitionistiska övningar

• Fru E

Skickar en Glad Påsk hälsning till er goa tjejer

Läser allt ni skriver men håller mig lite i bakgrunden.
    Sista VUL imorgon och då avslutas antagligen detta försök, gissar på att B1&B2 kommer lagom till påskafton så ska nog dopa mig med en nubbe eller två även om brodern m familj som kommer på besök inte dricker

• muggles

EA: glad påsk - hoppas att ni trots allt får en fin helg!

Snorkis: uwa, det låter hemskt med ditt ryggonda! Hoppas verkligen det ger sig. 

Själv mår jag finemang, inga barn på gång här (jag är så säker man kan vara). Har absolut inga känningar över huvud taget. Magen känns dock som om den håller på att sprängas (det kliar och skinnet liksom "värker") och får jag inte bristningar snart är det nog ett under (midjemått 111 cm BTW Snorkis).

GLAD PÅSK till allihop! Vilket härligt härligt väder det ska bli!

• nennesjuttioåtta

*kramar om fru E* 

Hattis - gratulerar till onsdag!

Snorkis – Vi har Britax och är hur nöjda som helst. Jag har visserligen blåmärken på låret av den men det beror mer på att Pricken+babyskydd nu är 15 kg och jag är inte så lång (och då håller jag ändå babyskyddet rakt ut från kroppen i axelhöjd ) Stackare med så ont i ryggen också!  

Snaily – Nu är ju Pricken en förjäkla tröttmössa, men han sov(er) 12 h på natten (om det ändå vore i streck). Om det är något som han ärvt av mig så är det förmågan att sova mycket, när som helst och hur som helst. 

Tinga – macarons! Wow! Har aldrig ätit men de ser goda ut!

Jag gjorde nya kladkakemuffins idag men med annat recept (vårt gamla vanliga kladdkakerecept). Blev sådär. När jag skulle värma min lunch i micron sen stod det en tallrik där med något äckel i och håren reste på sig i nacken för jag trodde jag glömt någon gammal potatis- och purjolökssoppa där för hundra år sen (tänk tänk, när åt jag det senast?!?). men det var ju smöret jag smält till smeten, som alltså inte kom i. Minnet är inte ens bra och om det ändå var en hundradels sekund...

• nennesjuttioåtta

Glad påsk på er allihopa!

Mugglan – jag hade 39,5 i sf 10 dagar (sista mätningen) innan födseln. Du är väl ungefär lika lång (eh...) i överkroppen som mig? Vad har du nu i v....?  

• nennesjuttioåtta

Vickan – inte det ordet jag skulle använda, men tack! Kul att ha en frände på den fronten! 

• Ore

Porchez: Fast den stora skillnaden är ju att du har väl aldrig sagt till din vän att ni faktiskt SKA hitta på något, att du är ledig. Det var väl något som hon bara räknat med, att du skulle kunna...

Hattis: Trevligt med onsdag

Nenne: Min svägerska glömde 3 ingredienser när hon bakade muffins! Så det finns de som är värre...

Babyskydd: Vi hade en utgående variant från Acta, Autobaby tror jag det hette. Annars gillade jag Britax. Logico S vill jag minnas var väldigt "svängd" upp mot bebisens huvudände, vilket jag inte gillade... (Inbillar mig att det blir besvärligare att bära babyskyddet då?). Finns det något babyskydd som är kompatibelt med vagnen, Snorkis? I så fall skulle jag välja det. Inte för att det är nödvändigt på något vis, men ibland hade det nog varit smidigt...

• Tinga

Åh, vilken underbar morgon det var idag! Solig Det var alldeles vindstilla, fåglarna kvittrade i buskarna och solen värmde härligt i ansiktet. Tänk vad lite som behövs för att man ska bli på riktigt gott humör. Jag cyklade utan vantar för första gången i år; en hel månad tidigare än ifjol. Och igår inhandlade maken en ny gasolgrill från Weber, som ska premiäranvändas under påskhelgen. Vilket fantastiskt väder det verkar bli! Imorgon ska vi på heldagsutflykt till Skånes Djurpark; känns som att det kan bli toppen med sådant här väder. Barnen älskar dessutom djur.

Glad påsk på er allihop! Jag jobbar hela dagen idag, så jag kommer att titta in igen lite senare.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!