• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Jag är väldigt lik min avatar just nu

• porchez

hmm landar äntligen vid datorn för att läsa ikapp och ser att det knappt skrivits något? Hallå är alla ute i vår solen? eller vart håller ni hus? rotar fram kvasten för att dra till blåkulla??

Snorkis och Mugglan så skönt att höra att ni mår bra, och tack för att ni kommer in och rapporterar, det är så spännande det här.

Skulle önska Lappis trevlig resa, men nu kanske hon inte loggar in något mer? lämnat ifrån sig datorn.

Annars är det bara bebis och graviditetssnack idag som jag kommer ihåg och det har jag ju inte så mycket att inlägga om

• Snorkfröken77

Hej Porchez och Tinga (jag ser din gröna plupp!)

• MSW

Snorkis: kan ni inte använda det begagnade skyddet till att börja med? Ni kan juh i princip köra och köpa ett nytt på väg från bb..? De borde väl ha något hemma? Annars kanske det går att beställa ett, och hämta ut det när leffelina kommit? Vänner: låter som du haft en härlig helg!! Vinkar till porchez! Hoppas lappis får en bra resa/ ledighet!

• Snorkfröken77

Blir inga magbilder här heller, det är ingen vacker syn och jag visade aldrig med S så varför skulle jag nu?
    Men vi kanske skulle ta ett kort för vår egen skull iaf...

• Snorkfröken77

MSW - Mmm, så är nog min tanke nu, att ha det gamla från BB och sen köpa ett nytt. Men jag är lite nojig för möglet som blev på bältena, de går ju inte att ta bort och jag försökte få bort allt mögel, men jag vet ju inte om det finns kvar mögel någonstans där jag inte ser. Tror ni jag behöver oroa mig?

Porchez  - Tänkte ta en vända till "din" butik framöver och kolla på utekrukor, vet du om det finns några snygga?

• viktualia

Snorkis - men ponera att ni köper ett nytt precis när ni kommit hem från BB... då kommer ju Leffelina ha suttit i det fd mögelskadade i säkert 20 min... eller vad tar det att köra från BB och hem?!? Jag hade använt det befintliga... går det inte att köra i maskintvätt förresten?

Ego - trollet har hög feber nu igen... Denna märkliga kombi av snuva och tandsprickning... hm... undrar hur länge det är "normalt" att svajja så här...  Annars är jag hemma igen efter min utflykt till hemstaden.

• MSW

Tänker som Vickan, det kan inte vara någon fara, de sitter juh inte några långa stunder i det..
    Vickan: hur länge har han haft det så? Man kan juh alltid ringa 1177 och höra vad de säger..

• Snorkfröken77

Ok, då kör vi nog på det, max 30 min kommer hon ju sitta i det i sådana fall. Tack för input!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!