• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

ÅÅåååå! MYS!!!

Sötaste Yngla och sötaste Pricken!! Och goaste Nenne och Snaily! Tack för en mysig lunch i solen!

*vinkar till er andra*

• smint

Jäklar i min låda vad varmt det var idag, har tillbringat hela dagen ute nästan. Glasspremiär från kiosken och lunch i solen

Cissi: Låter som en galen resa  

Parnassia: Härligt att spa´t var mysigt

bluemedispa har inte hört av sig tillbaka så kommer nog inte blir det tyvärr. Men hittade att clarion sign har en uppvärmd pool uppe på taket, det lät lite mysigt, sedan har dom massor med olika massage. Funderar då på om man skall äta på aquavit som ligger på hotellet eller gå någonannanstans. Någon som har tips om något i närheten?

Nu skall jag göra wallenbergare, men glömde såklart att köpa ägg då det inte stod på listan så får knacka på hos grannen... 

• MSW

Cicci: Jag förstår inte hur någon kan ha ett sånt liv som du och hamna i sådana situationer!

Vinkar till alla andra! Kalasförberedelser och gravid trötthet och illamående är ingen jättebra kombo! Men hoppas att det lugnar ner sig efter påsk! (dels för att då är kalaset avklarat och så borde snart tröttheten och det också lägga sig...)
    Idag har vi njutit av solen hela efermiddagen! Så gött!!
    Kram Kram!

• MSW

Och så måste jag säga att jag är otroligt faschinerad över att A& B fortfarande är kvar i magen och inte verkar ha någon brådska ut! Lät så mysigt när du skrev att du längtade efter dem!

• muggles
    MSW skrev 2011-04-18 18:31:50 följande:
    Och så måste jag säga att jag är otroligt faschinerad över att A& B fortfarande är kvar i magen och inte verkar ha någon brådska ut! Lät så mysigt när du skrev att du längtade efter dem!
    Ja tvillingarna i "min" tvillingtråd börjar ju komma ut nu och då blir längtan extra stark när man ser korten Jag har ju längtat efter bebis i 2 år nu! (vi började syskonförsöka i mars -09)

Cicci: lät som ett jädra partande! Jag är imponerad att du orkar...

Ore: vad bra att den är god, då får det nog bli den på midsommar i år istället!
  • muggles

Lappis: det där vädret lät ju mindre roligt Hoppas det hinner ändras!

• fru AM

Med tanke på hur generalfel YR hade om vädret  där Koko varit så tror jag säkert att ni får det fint i Toscana, Lappis!

• BrudSommar2006

Jag säger detsamma, de där norrmännen ska man inte lita på!

AM, jag hörde också att hunden var lös och en bra bit från mamman med barnvagnen.

Muggles, man behöver ju kunna gå hemifrån och gå ut med hunden, man kan ju inte sätta sig i bilen och åka långt varje gång hunden ska på kisspromenad, om nu det skulle hjälpa mot vargproblemen menar jag.

Ser ut som att vi kommer vara på Öland torsdag till måndag nu då, hade hoppats på längre, men, men.

• Vännerfan

Sitter och försöker få nåt grepp om vad som hänt här och skickar ett gäng kramar till EA!!!

Jag har haft en heeeeeelt fantastisk helg i Götet! Härligt med ett Göteborg som visade sig från sin allra bästa sida hela helgen. Så trevliga människor precis överallt, sådana roliga shoppingfynd, sån härlig vårsol, sån STÄMNING! Och jag blev helt nostalgisk när jag gick i mina gamla hemkvarter och hade svårt att hålla tårarna borta flera gånger, t.ex. när Göta Lejon (en paradorkester) kom och spelade i mysiga Haga. Personalen i affären jag var i suckade lite över att det knappt gick att prata för att det lät så högt, varpå jag utbrast "Visst är det fantastiskt!!!!" I vanliga fall är jag så upptagen med att ha kolla på att alla andra är mätta, pigga och glada att jag inte känner efter nåt själv, så det var skönt att få tänka lite egna tankar. Så fick jag förmånen att träffa Mugglan också och det var ju lika trevligt som alltid. Undrans om vi lyckas prata lika mycket nästa gång vi ses (förmodligen inte! ) Som grädde på moset (med reservation för att jag använder helt fel ordspråk här!), så lyckades jag bli av med några hjärnspöken också, puh!!! Lite trött dock, för att sova hade ingen hög prio! Det kan jag ju göra hemma (ibland)! Lite dåligt samvete har jag för att jag och en väninna pratade till 02 på natten efter att vi kom hem efter den sanslöst roliga spelkvällen med goa grabbarna, för hon hade hand om sin 10-veckors och sin 2-åring själv hela dagen efter. Jag sövde visserligen lillen åt henne på morgonen, men hon är nog rätt mör nu... Så kan det gå när man är wild and crazy (noooot! )!

Godnatt och puss och kram!

• fru AM

Vänner: låter bra det där - den helgen var du värd!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!