• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Nattsuddar lite ensam här då för ovanlighetens skull. Har ägnat dagen åt långfilmer och försöka sova trots flygplansbuller. Fick njuta av ovanligt kulinarisk flygplansmat (faktiskt!). Kikade på Black Swan, trots alla kommentarer här. Tyckte nog att den var blandat bra och konstig. Var ju förvarnad om att den var äckligt, så jag blev lättad att det inte var så mycket som befarat.

Hade ju gärna velat gå och sova, eller bubbla i poolen. Men väskan med alla trevligheter är ute på egna upptåg.Fick i alla fall med mig datorn, som måste ha fått sig en smäll, för skärmen skiftar i turkosrandigt. Spännande!

Nåja, orkar mig nog ut till restaurangen om hörnet för att få något i mig. Ska nog inte köra mer idag. Äventyrligt nog med jet lag, första gågen jag körde automatväxlad och körde i USA. Får nog fråga någon kollega imorn om jag gjorde rätt.

Längtar hem till mannen! Vi som har så mycket att fixa med och prata om inför lägenhetsvisning och flytt.

Tjing så länge!

• Mopedvin

Hej svejs!

Börjar med en kram till EA som har det jobbigt.

Am- härlig meny, låter toppengott! Till och med efterrätten skulle vara kul att prova älskar att prova ny mat!

Lappis - är det semester på G ? Eller varför ska du vara utan dator? Er meny lät också toppen förresten, o grattis till nr 35!

EGO - vi har haft kalas hela helgen för stora E som fyllde fyra i fredags, först firade bara vi i fredags, sen i lördags var det släkt, sen igår barnkalas... Herregud vilket liv fem st fyraåringar kan föra... Så idag är man lite mör. Om några veckor åker vi till prag på fem-års bröllopsdagsresa... Och roade oss i lördags på tripadvisor att hitta restauranter. På själva bröllopsdagen blev det den här www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g274707-d1096547-Reviews-La_Degustation-Prague_Bohemia.html Sen har vi bokat in två andra restauranter till de andra kvällarna då vi är experter på "restaurantvelning" och ALDRIG kunna bestämma oss så där spontant utan då alltid hamnar på värsta turistfällan/sunkstället och sitter då o säger: vi SKULLE ha tagit första stället...

• BrudSommar2006

Lapinette, hurra för plats 35! Vad det gäller mat så lyckas jag aldrig hitta några recept som jag tycker låter så där fantastiskt goda för att vara värda ansträngningen, jag måste verkligen ta och rycka upp mig för jag skulle säkert bli glatt överraskad ibland. Tror det är makens totala brist på intresse för vad jag lagar som gör mig deprimerad, det hjälper inte hur ofta jag tar upp att jag skulle vilja att vi delade på det.

Jaha, min bror fick en Albin inatt, det hade vi som första förslag på killnamn på vår lista, efter farfar, fast nu får vi ju aldrig användning för det så lika bra att de använder det.

• BrudSommar2006

Kul med en liten kille i alla fall, fast synd på alla rosa saker vi har här!

Gäsp, vad hitta på en hel dag själv med två barn. Nåja, vi ska äta lunch hos mina föräldrar i alla fall, plus en tur till affären och till lekparken så har vi väl lyckats få några timmar att gå i alla fall...

• BrudSommar2006

Snigeln, det var väl någon jakthundsvariant som blev dödad av vargen? Fast det stod aldrig var någonstans familjen var ute och gick, heller inte om hunden var lös och i så fall hur långt från familjen den befann sig. Inte i den artikeln jag läste i vart fall.

• Fossing77
    BrudSommar2006 skrev 2011-04-18 08:54:47 följande:
    Snigeln, det var väl någon jakthundsvariant som blev dödad av vargen? Fast det stod aldrig var någonstans familjen var ute och gick, heller inte om hunden var lös och i så fall hur långt från familjen den befann sig. Inte i den artikeln jag läste i vart fall.
    Hon var ute med hund och barnvagn. Hon gick på grusvägen och hunden gick bredvid henne... Superläskigt! 4 hundar har vargarna tagit i området nu tydligen. De verkar ha ont om mat...
  • Lapinette

mopedvin - använder enbart min arbetsdator och eftersom jag slutar här imorgon och inte börjar nytt förrän den 2:a maj så blir jag datorlös .. och dessutom så åker jag på semester. Restaurangen i Prag ser ju inte ut att gå av för hackor (eller hur fasen säger man?!). Vi har ju bokat allt klart inför vår 5-åriga bröllopsdag. Blir inte lika flådigt men jag hoppas supermysigt - Gotland. Till Italien (dit vi åker på fredag) har vi fått massor med tips (speciellt till Rom) men har inte bokat något. Har knappt öppnat guideboken som jag köpt men tänkte ta tag i det de närmaste dagarna. Vill inte planera upp semestern för mycket (ha, ha ... tänker nog ni som känner mig). Dessutom så ser det just nu ut som solen ska skina i Italien tills vi kommer ... sen blir det mulet och regn . Men vad fasen .. vilka väderprognoser stämmer!

bs - härligt med en grabb i släkten. Vi har enbart killar och inte kommer vi att hjälpa till med könsfördelningen heller .

• Mopedvin

Lapinette - å sists dagen på jobbet.... Hur känns det? Jobbigt antar jag på ett vis? Härligt med italien! Hurgör ni med restauranter? Hittar ni restauranter så där spontant elller är ni som oss? Gotland är ju supermysigt! Var ska ni bo? Ang vår restaurant så hade vi valt en annan först www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g274707-d1092210-Reviews-Terasa_u_Zlate_Studne-Prague_Bohemia.html men de hade inte bord. Konstigt tycker jag, det är ju en tisdag 24:e maj

• viktualia

vinkar förbi!

har ett gosigt Troll i famnen - tandsprickning och snuva gör sitt... annars är det fridfull måndagförmiddag och den största frågan handlar om menyval... hihihi....

• fru AM

I den artikel jag läste framställdes det som att hunden sprang en bit framför mamman och barnet. När vargen tagit hunden så dök en annan varg upp och började röra sig mot mamman och barnvagnen, men mamman började hojta och vifta som en galning.

Tydligen uppfattar vargar  (lösa) hundar som en typ av vargar som de därför måse markera revir gentemot.

Och tydligen har inga dödliga attacker mot människor skett under de senaste tvåhundra åren i alla fall. Om det finns en hund i närheten så fokuserar vargen på den, förmodar att även andra djur är mer intressanta som föda än den oberäkneliga, skrikiga och ibland beväpnade människoarten.

BS: grattis till att ha blivit faster till en liten kille! Hade de en tjej innan?

Ego: Hektor har tagit ett litet utvecklingsprång under helgen - samtidigt som han frenetiskt har börjat säga "min, min, min" om saker han anser vara hans så kan han nu också leka klart med saken och sedan dela med sig och låna ut til Livia. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!