• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Själv ska jag inte glömma att deleta allt jag har på skrivbordet innan jag går imorgon. Annars får de en massa intressant läsning och väl dokumenterat under rubriker som IVF, Lägenheter, Mat o Vin, Semester ... .

• muggles

Idag hade jag eg en lunch inbokad inne i stan men kände inte för att sitta i en lägenhet när det ska bli finaste dagen på hela veckan, så jag avbokade den (på ett fint sätt). Ska bara vara hemma och njuta på altanen tänkte jag.

I tvillingtråden som jag hänger lite i har ett par enäggstvillingar ploppat ut - och jisses vad lika de var!!! De hade gjort så som vi funderat på att man kanske måste - ha ett band runt handleden på dem för att veta vilken som är vilken tills man lär sig se skillnad...

• muggles

Lappis: läge för "format c:\" kanske?! Annars får du kanske ta bort lagrade bokmärken i browsern också...

• muggles

Lappis: jag brukar förresten exportera alla mina bokmärken till en fil och sedan importera dem varje gång jag byter dator (vi får ny dator vart 3:e år). *tips*

• Lapinette

Favorites tycker jag är skönt att deleta när jag byter dator. De jag regelbundet använder minns jag iallafall. Däremot så har alla mina privata mejl och dokument sparats ned på den externa hårddisken hemma så det bara är att plocka upp dem på nya datorn. Vid format c så deletar man väl allt på datorn? Jag vill att allt jobbrelaterat ska finnas kvar så jag tar helt enkelt bort mina privata "mappar".

• muggles

Lappis: ja jag skojade bara. Format c formaterar om hela c-disken (har man partitionerad disk måste man formatera även de andra partitionerna).

• Lapinette

mugglan - jag vet tidigar anställda som har gjort så .. datan var helt jäkla tom. Dessutom så la denna person inte upp något av sina projekt på servern! Inte så populärt!

• Ore

Snorkis: Galen fotsvett låter som en ganska ovanlig, och icke önskvärd gravidkrämpa... Kanske tur att vi går mot varmare tider och därmed tunnare skor?

Apropå goda maträtter och recept, så "råkade" jag få med mig ett paket bresaola när jag handlade senast. Litet "men det där har jag hört talas om, det ska vara gott". Nu fick jag för mig att göra något gott till påskbuffén, litet plockmatsaktigt. Någon som har något gott recept?

• Ore

Utan att vara expert, så kan väl vargar röra sig i väldigt stora områden? Men vet inte om det är det som menas med deras revir, eller om de då bara är ute och strövar?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!