• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Ha, ha .. norrmän går det inte att lita på! Idag har de ändrat prognos. Ser bättre ut .

• Lapinette

Vänner låter som du haft en perfekt helg i Göteborg!

• fru AM

Jag är här och har precis inhalerat alldeles för mycket ammoniak under målartvätt så jag måste ut och lufta mig ...

• Oms

Kikar in o säger hej hej till er!

jobbar hemma och ska nu till läakren med sotra tjejen och göra ny blodtrycks och pulskontroll etc, sen hem o äta lite, jobba lite till o sen till tandregleringskliniken för disk om tandställning i nederkäken också på storan... sen ska vi promenera in till stan ( vi får väl vinka till ditt hem Lappis på vägen ) och handla nytt löshår för imorn ska storan flätas igen. funderar på om vi kan till o gå en promenad också men just nu så är hon oflätad och har stort risigt afro så tror inte hon vill det... för sen måste vi hem o göra läxor - hon har 4 prov efter lovet!! helt galet, bara för att man har svårigheter i skolan så får man plugga på loven!

imonr ska vi på Rent-a-chef på mosebacke men nya teamet och sen på torsdag ska jag tokjobbba innan 4 dagars påskledighet!

hoppas ni alla får en underbar dag i solen!

kram på er - ingen nämnd ingen glömd

• Lapinette

AM - vad ska målas?

Omsan - glöm inte att andas ! Men skönt att du får lite påskledigt.

• Tinga

Lappis - har du slutat på ditt jobb nu? Och så semesterresa imorgon?

• fru AM

Lappis: jag håller på med det evighetslånga projektet att måla ett förrådsrum i lägenheten. Nu är allt klart förutom att jag kom på att jag ska måla brädgolvet ... Snart ska jag gå på det med ammoniak igen och hoppas att det torkar till imorgon så jag kan grunda då och sedan måla igen på torsdag ... En klatschig mellangrå färg blir det

Nyss hemkommen från laserbehandling av oönskade små envisa hårstrån. Har bytt klinik - denna verkae mycket mer proffsig och var ca 1000 gånger fräschare  ...

• muggles

AM: målat golv är snyggt men blir fort repigt...

BS: de där norrmännen stämmer väldigt bra om man bor på västkusten (bättre än tv4 och smhi mfl) men kanhända har de inte koll ändå bort till Rom.

Har varit hos BM nu och kollat mig och SF-måttet är nu imponerande 37cm och alla värden var bra. Hon tror vi ses igen om 2v, jag hoppas nästan inte det... El ja, om 2v kan hon få kvista upp 4 vån och hälsa på mig på BB tycker jag. Tyvärr har Ada inte fixerat sig utan är fortfarande ruckbar till rörlig. Attans. Men hoppas att h*n inte kommer på att vända sig nu...

• muggles

Vänner: du får göra det till en vårtradition och så får vi ses utan barnen, så vi kan tjöta!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!