• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Mugglan: Helt rätt att avboka lunchen, tycker jag Själv ska jag nog klämma in en liten, liten tur på stan. (Snabbinköp av minneskort till kameran, samt byxor om jag hittar några...)

• fru AM

Ore: Bresaola kan ju användas istället för t ex prosciutto eller parmaskinka - t ex i en god sallad, kanske med krutonger och sparris och en massa stora parmesanflagor?

• fru AM

Ore: eller så använder du bresaolan till att göra små trevliga snittar på påskbuffén.
    Själv tänker jag frossa i ägg! Helt rätt enligt LCHF! Och ägggalningen Hektor lär få sitt lystmäte. 

• Ore

Det var nog något i form av snittar som jag tänkt mig...

Hoppas också på att få frossa i ägg! Men tydligen ska mitt äldsta syskonbarn ha fått förvärrad reaktion av sin äggallergi, och kan nu inte vara i ett rum där någon äter ägg. Hmm, det är väl inte helt elakt om jag litet grann hoppas att han ska välja att vara hos sin pappa just den dagen? Annars får vi väl äta ägg hemma, istället. Inte hela världen

• muggles

Ore: ni får äta Kinderägg!

Nu är jag tillbaka från VC som konstaterade att lock för örat är grav-relaterat och ingen vaxpropp iaf. Hon undrade om jag prövat att hålla för näsan och tryckutjämna och det hade jag ju inte. Det funkade - kände mig rätt korkad som inte ens testat det Nåja, så länge jag hör på ena örat så funkar det ju.

Annars mår jag rätt hyfsat idag. Förra natten var jag uppe 6(!) ggr på toa men å andra sidan hade jag inte så ont i fogarna.

Jag längtar galet mkt efter bebbarna nu - vill ha ut dem och få gosa, gå barnvagnspromenad mm! Snart snart... Jag som hela tiden sagt att jag tror de är ute till påsk får nog revidera, känns inte alls som att det är på gång. Men jag tror och hoppas att Ada har fixerat sig för magen har sjunkit ner en del. Igår fick jag en magkomplimang av en okänd människa ute på gatan utanför huset "Vilken härlig mage!" så hon när hon gick förbi  Det är såå mkt trevligare att höra att man har "härlig" mage istället för att få höra "tjenare tjockis" (som en del manliga bekanta vräker ur sig).

• muggles

Jag vill göra en påsktårta - ngn som har ett bra genomtestat tips?

• muggles

Lappis: inte snällt att formatera hårddisken, skulle jag aldrig gjort. Och lite korkat att inte sparar jobbrelaterade saker. Själv har jag bara jobbrelaterat på nätverksdiskar som det är automatisk back-up på, så det hade iofs inte gjort så mkt om jag hade formaterat om hårddisken, men jag är för lat, lämnar allt sådant till IT-avd när jag lämnar in min dator

• muggles

AM: nja så despo är jag inte, men hade någon bjudit så hade jag nyfiket smakat

• Tinga
    Tinga skrev 2011-04-18 12:29:02 följande:
    Den här har jag gjort www.alltommat.se/recept/Limoncellotarta-med-v.... Lite pillig, men väldigt god. Och tjusig!
    Just det; eftersom jag inte gillar kaffe skippade jag det i tryffeln, så att det blev choklad- istället för kaffetryffel. Funkade fint.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!