• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

mugglan - så de trivs där inne!

tinga - jag slutar idag så än blir jag kvar i några timmar .. även om det verkar som alla tror att man ska ta halv dag för att man ska sluta? Nej, här kör vi in i det sista!

Och tjohoooo.. semester imorgon! Men jag kommer att gå upp samtidigt som maken och vårstäda lägenheten samt ta hand om tvätten. Fast någon timma i solen tänker jag unna mig.

• fru AM

Muggles: Det är i dag ett obehandlat brädgolv i det där förrådet så det kan knappast bli värre ...

Lappis: ha det underbart på semestern!! Hälsa Italien från mig och säg att jag dyker upp i juli!

Nu dags att gå till gymmet ... 

• muggles

Lappis: ha en härlig sista dag och semester!!!

Nu måste jag nog ta mig en lunch på altanen i solen...

• BrudSommar2006

AM, jag tror faktiskt att det kan bli värre för vi har heltäckningsmatta i vårt förrådsrum/klädkammare! När vi flyttade in sade vi att vi får ställa in allt där så länge och fixa senare men jo just det, det där senare blir nog aldrig av...

Muggles, jag fick lära mig att andra barnet fixeras senare än första, Astrid var i princip ruckbar ända in på förlossningen. Om dina nu tänker komma lite tidigare också så hinner de nog inte fixeras innan?

Lapinette, vad bra att väderprognosen ser bättre ut!

• Lapinette

BS - ja för den var inte munter förut .. sol och superfint tills vi skulle komma ned.

• Lapinette

Och också bättre att kolla väderprognosen på italienska än på norska .

• Lapinette

AM - själfallet ska jag hälsa la bella Italia!

• Tinga

Lappis - ah, då får du ha en bra sista dag på jobbet och en härlig semester i Italien! Med tanke på allt trevligt ni har planer på därnere blir det säkert super. Trevlig resa!

• muggles

Tinga: jag vet inte riktigt om det är SF-måttet du menar. Jag kan säkert hitta papperet någonstans men orkar inte leta. Men jag är def större nu. Börjar få blickar på stan, ser att folk kollar Men jag känner mig ändå fint gravid, inte tjock och otymplig utan "bara mage" liksom. Samtidigt är mitt SF-mått mindre i denna vecka än på många av de andra tvillingmammorna i tvillingtråden jag hänger i.

Hur går det förresten för din kompis som skulle ha tvillingar, har hon fått än?

BS: jo visst fixeras de senare på andragångs. Men några av de andra tvillingmammorna i min tråd har fått fixerade ettor (de ligger iofs några veckor före) så jag hoppades ändå på det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!