• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga
    Ore skrev 2011-04-18 11:48:33 följande:

Det var nog något i form av snittar som jag tänkt mig...

Linda den kring bitar av getost?
  • Tinga

Tänkte själv testa att baka makroner (macarons) ikväll; kan tydligen bli både fågel och fisk de första gångerna man testar.

• Liten med Mindre

Mugglan - måla tånaglar i olika färg på tvillingar har jag också hört om. Du ska se att du får gosa snart - det finns väl inte hur mycket plats som helst i din mage, hur härlig den än är.

• Ore

Tinga: Ja, man kanske inte behöver göra det mer avancerat än så?

Vore ju smidigt, för jag har litet annat inplanerat på påskafton också

Mugglan: Härlig mage låter KLART bättre än tjockis! Särskilt som du inte ser det minsta tjock ut, bara en höggravid kula till mage 

• FruCicci

hejsan tjejer!

Ea vilken jävla skit! Massa kramar och lite hopp skickar jag till dig!

AM, herregud vilken middag! Helt i min stil! ( nästa gång kan jag vara överaskning åt middagsgästerna och dansa bellydancing,-) )

Läste det där med vargen i tidningen i morse, fy så hemskt!

Mugglan, härlig kommentar ag magen! Det är verkligen trevligt när man säger så!

Jag skummade igenom helgens snack ag mat och blommor och annat! Det verkar som alla har haft det bra

Skrolla ni som inte vill läsa

Jag kan meddela att jag PARTADE för hela tråden och hela jäkla BT och Sverige och och och och.....
    IMPRESSIVE is my own words
    partystorm varningen som AM utlöste över Palma hjälpte inte, jag flög fram i barer, battklubbar, pooler och annat som en tsunami
    Festade hårt 3 dagar i rad, värsta dagen var nog i fredags när jag kom hem 06 på morgonen och hade partajat 12h, drinkbordet ramlade jag över och badade i spriten, det kanske var bättre än att dricka den... ha ha en annan form av "vaskning".
    Puro beach var nice - helt fantastiskt ställe (även Puro hotell där efterfesten var), jag ålade mig fast vid en Niklas... som varit gift med en i desperate Housewifes.... resten är preskiberatat.... hoppas jag... En i mitt gäng söp bort iphonen på Puro beach och det är nog tur för mig.... de filmerna som spelats in med den telefonen ska nog inte komma ut någonstans
    Ja ja, nu är jag hemma igen med ögon som kinerser och är MAMMA och det "vanliga" livet är i fokus...
    What happend in Palma - stays in Palma..... (säger jag, en liten naughty girl)
    Vi har haft det fantastiskt och Mallis var verkligen vacker - JA jag gjorde annat också!

Skrolla ni som inte vill läsa

• Fossing77

Lapar sooooool på altanen! *njuuuter*

• fru AM

Cicci: låter som helgen var fantastiskt partyfylld! Och du vet väl vad som sägs: Det man inte minns, det har inte hänt. KRAM
    (hoppas den försvunna iPhonen trillade i poolen så alla bevis är förstörda. Jag har fortfarande ibland ångest för en kamera som blev stulen tillsammans med hela min handväska under en "romantisk" helg i London).

• fru AM

(och Nicklas var lätt att googla på ... )

• muggles

Tinga: wow, den låter fantastiskt god och Limoncello som är en favorit. Dock lite för avancerad med tanke på tillståndet nu. Att baka muffins är på håret just nu... Jag vet ett recept jag såg förra året med lemoncurd-fyllning på botten gjord av riven mandelmassa och ägg tror jag, och så jordgubbar på som såg gott ut också. Men det finns ju inte jordgubbar än.

AM: ser också god ut men för avancerad för mig. Usch vad tråkig jag låter nu

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!