• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Jösses vad mycket god mat alla har ätit i helgen! Här har vi ätit tårta hela dagen idag istället, hos mina föräldrar.

Nenne
    Talande tystnad eller?

Hej förresten!

• snaily

Lappis
    Bra med ett skutt i kön!

Nähä, jag ska skynda mig och gå och duscha och förbereda lite inför morgondagen då jag ska iväg på en liten utflykt!

Nej, det var inte vår hund som blev vargföda idag. (för er som kollat nyheterna...) Jag tänker envist fortsätta gå långpromenader med honom lös (och jaaaa, jag vet att det är "koppeltvång"... men jag tycker han är tillräckligt lydig och totalt ointresserad av vilt så han får gå lös ändå...) utan att oroa mig för varganfall, men funderar på att ha med ett stort paraply som vapen för säkerhets skull. (Att vargar är livrädda för paraplyn är väl allmänt känt? )

• Lapinette

Har missat "varg"nyheten men vad skönt att inte söta korven blev mat. Usch, hemska tanke!

nenne - vad är det du försöker säga?

• nennesjuttioåtta

vafaaaaaaaan !
    NYTT FÖRSÖK *andas ANDAS*

bah. Hata PC.

Lappis - nä, inte saltvatten utan SVALT KRANVATTEN. Inte av någon härlig, kristallklar dalakälla utan direkt från krondiket i Hofors. Helt annat mot det vi drack i fredags, Mâcon Villages (chardonnay), ny favorit! Fast jag är en chardonnay-tjej, så det var ju itne så oväntat. hurra för plats 35!

idag åt vi pastasallad med grillad kyckling och fetaost och bacon (bäst), sista slatten passade till det med.

Hej Snigel!

• nennesjuttioåtta

maken undrade oroligt om korven blivit vargmat, faktiskt. Sätt paraply på korven, för tjyven!

• nennesjuttioåtta

alltså, det solskyddet på barnvagnen som gör att Pricken inte får sol på sig finns inte tillräckligt stort vs lätt. Fäller jag ned sufletten så hänger han ut över bygelnsom en mäla. Eller är det meningen att ajg ska bära ett parasoll?

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-04-17 22:08:19 följande:
    alltså, det solskyddet på barnvagnen som gör att Pricken inte får sol på sig finns inte tillräckligt stort vs lätt. Fäller jag ned sufletten så hänger han ut över bygelnsom en mäla. Eller är det meningen att ajg ska bära ett parasoll?
    Lite min tanke med att bära med mig paraply på promenaden, förutom att ha som vargvapen.

Nej, nu måste jag gå! Hej och hejdå liksom...

Natti natt!
  • nennesjuttioåtta

häjdå snigeln, vi syns i mörrn!

lappis - hur ska vi klara oss i två veckor utan dig! Du måste ju leasa en dator!

• nennesjuttioåtta

två veckor. Då börjar jag jobba igen. uhuuuu UHUUU! usch, jag vill inte alls.

Nu ska jag sova lite. Puss på er

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!