• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Stora , varma kramar till EA!
    Har läkarna någon teori varför det blir så här? Hur många poäng har ni kvar? Orkar ni tänka något framåt? (skit i frågorna om du inte vill svara på dem) *kram*

Apropå trädgård så är jag definitivt ingen expert, inte ens duktig, jag är bara intresserad Supervacker lönn du la in foto på PB! Nu har jag massor med tulpaner och narcisser på gång i rabatten, lika spännande varje vår för först och främst glömmer jag vilka som fanns från början och så trycker jag alltid ner några nya lökar varje höst som jag definitivt glömmer bort. Jag känner mig som ett barn dagarna innan julafton som bara väntar på att paketen ska öppnas! {#emotions_dlg.flower}

Muggles - Det går sådär, Leffelin är oftast duktig och sparkar som jag vill, men ibland är väl även hon trött eller ligger knasigt och då kommer ju katastroftankarna direkt...Jag försöker verkligen intala mig själv att jag kan inte göra något och det blir som det blir, men det är svårt...Nästa delmål är v 32s TUL och förlossningssamtal, sen börjar den riktiga nervpärsen, veckorna innan BF.
    Vad fint Ada och Beda växt till sig, visst är en enling beräknad till 2000 g i v 32? De ligger ju jättebra till! För övrigt tycker jag att det snart dags för obligatorisk rapportering varje dag, för i princip kan de väl komma närsomhelst nu?

Tinga - 17k, OMG! Du är något av en ny idol Tungan ute Jag säger som en kompis, har man pengar så är det väl bara att shoppa! Tror aldrig jag fick veta vilket slags Mulbär du köpte sen när du var iväg, för visst köpte du ett?

Och Hattis köpte väl också ett ganska nyss? Vilken modell, vilket läder?!

Börjat rycka svårt i väsktarmen igen, men jag håller mig på mattan ett tag till....

Snaily - Bra att du rättar så lär vi oss något på kuppen! Jag är som Muggles, får kräkkänslor när någon referar till sin skärm som sin data Kräks 

• passionsblomman

Snorkis, jag håller helt med dig: jag är verkligen heller ingen expert, utan det är mitt eget trädgårdsintresse, det jag hittills kan. Visst, en bas när det gäller sådant som växer, får ju en florist, men det yrket handlar mest om det man skurit av fötterna på och hantverkets teknik.

Men jag VILL bli en expert-det vore skitkul! Tungan ute

Sitter och funderar på ifall det är landskapsarkitekt jag ska bli, och inte trädgårdsmästare? Eller trädgårdsdesigner? Det finns asmånga olika grejor!Fast jag har just nu inte självförtroende nog att tro på att jag klarar vare sig det ena eller tredje eller andra.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • snaily

Hepp, Teutonias solskärm beställd! Nu kan det väl vara mulet fram tills den levererats...

Vårens andra joggingtur avklarad! 27 minuter den här gången, ökar med en minut per gång eller?

Nenne - hur går det med ditt trassliga knä?

• BrudSommar2006

Angående pelargoner så har jag inte haft någon tur med mina så till vida att de blir väldigt långa och eftersom det är blommor på dem hela tiden så lyckas man liksom aldrig få ner dem ordentligt, alternativt klipper man ner dem hårt men innan man vet ordet av så är de så där långa igen och välter lätt och det enda man får göra är att hålla på och klippa ner dem så att de blir fulla av stumpar. Tills vidare har jag lagt ner mina pelargonplaner.

Här har vi jättesvårt att få våra buskar i trädgården att blomma, har en smultronjersmin vi inte sett en blomma på sedan vi flyttade hit, en syrénhortensia jag planterade för två år sedan som inte vill växa alls och en vit hortensia som får en blomma vartannat år.

Porchez, om du inte kontaktar hunken och försöker träffa honom verkar det ju som att det är på väg att rinna ut i sanden? Inte säkert att det är bristande intresse ju, kanske bara ingen av er som vågar ta nästa steg? Ska du inte ta reda på om det kan bli något innan du ger upp i alla fall? Konstig kompis du har i vart fall.

Muggles, en tvillingmamma på Iris dagis helammade tydligen i sex månader och sov typ ingenting alls på den tiden så att försöka amma bara lite grand låter väl som en bra plan!

• BrudSommar2006

PB, hoppas medicineringen hjälper i vart fall.

Muggles, inte konstigt om du har ont, jag som hatar att vara gravid och inte alls känner mig tacksam som man borde under de där nio månaderna förstår precis om man gnäller, tycker man har all rätt till det! Snart har du en Iris i magen, hon vägde ju 4,5, fast i och för sig tror jag inte att det var överdrivet mycket fostervatten kvar och det väger väl det med antar jag så du kanske är där redan.

Nehepp, mina föräldrar ska åka så tidigt till hundutställningen imorgon att vi bestämde oss för att vara hemma, bra så, fast nu blev jag helt plötsligt vakt åt Iris kusin inatt ifall de måste åka till BB, hoppas så att det inte blir inatt för jag vill sova, inte upp mitt i natten och åka dit. Beräknat datum är imorgon, visst var det väl 2% som födde på rätt dag, hoppas de inte tillhör dem. Eller att de väntar tills imorgon bitti åtminstone. Jaja, bäst att gå och lägga sig nu för säkerhets skull då.

• Snorkfröken77

Åh Nenne, nu kom jag på! En doftschersmin vore väl vackert mot ert röda hus! Läste att de klarar upp till zon 7 beroende på sort.

• Fossing77

PB - Tackar! Wikipedia utlovade 15 meters lianer Förvånad Det ser jag fram emot!

• Hattis

Tjolahopp! Tänk, är det redan odlingsdags?!!! Jag har i princip glömt att jag har en balkong, får se nästa vecka om det blir bortåt 17 plusgrader som utlovats enligt ett rykte på jobbet, då kanske jag upptäcker att det faktiskt finns något bakom den där balkongdörren. Jag gillar att ha en del ätbara saker (läs: smultron, jordgubbar och örtkryddor) därute

Snorkis - å vad det verkligen känns som om andras graviditeter går blixtsnabbt medans ens egen sniglar sig fram (ursäkta Saily   ) Och vilken koll du har, visst skaffade jag ett mullbär men jag är inte särskilt insatt i modell och läder. En liten svart krokotyp är det.

PB - Vad skönt att ha fått veta att det är något som går över! Jag tycker förstås att det låter hur jobbigt som helst ändå, men vetskapen om att det finns ett slut  på det lugnade mig iaf. Kram!

Ojsan BS, ur askan i elden kanske då - sovmorgon som ev, blir barnvaktsnatt. Lite för spännande med BF-datumet om man vill sova förstås.

Mugglan - hoppas att ontet är övergående *blåser bort det allt vad jag kan*

Dagens Hattisgnäll - precis när jag trodde att min eländiga förkylning gått över så har jag fått ont i halsen. Blääää. Det är alltid så det brukar börja för mig så det är väl ett nytt eländesvirus som har invaderat mig innan jag har kunnat kasta ut det gamla. Ska nog försöka göra det bästa av situationen - sova. Har inte gått så bra senaste veckan. Wish me luck. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!