• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

September-har nog hittat FL-tråden och lusläser den. Så du tar "bara" fragmin nu

• muggles

snaily: jag har som sagt Teutonias (kan du infoga länken till den här?) och jag tycker att det är väldigt smidigt att använda. Den andra som jag länkade till tycker jag ser lite klumpigare ut.

• passionsblomman

Ore, tror nog det är på rätt spår med den medicin jag redan tar, bara de får reglera dosen så det inte blir tvärtom nu istället. I övrigt försöker jag göra varje dag så bra den går, med promenaderna med Truls som första mål. Dagsljus och rörelse på recept, istället för mer och fler av preparat.

Det där på ditt jobb låter rätt orättvist! Rynkar på näsan

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Jag försökte tävla men kunde inte svaret! Försökte till och med fuska men inte ...

Trevlig helg på er allihop! Stor kram och extra stor till EA! 

• viktualia

EA- jättejättekram! Så himla orättvist!

Ore - men gumman, vilken taskig ledning! Kram på dig!

Ego -när i HELA friden ska jag lära mig sova när maken är ute o väntas hem på natten??? Misslyckades kapitalt inatt och sov bara drygt fyra timmar. Kom till jobbet och kände mig mest låg, en historia om sorgligt livsöde på fm-fikat gjorde det värre. Tack och lov vände det sedan, med uppskattning från oväntat håll och senare även med avlastning i antalet arbetsuppgifter.... så även om jag inte är hemma förrän kvart i åtta känns livet klart bättre än imorse!

• viktualia

Mugglan - både maken och jag har också uppringda av supertrevliga handläggare på FK! Heja!

Snaily och Nenne - jag nämnde min idé om måndag för maken och han lät mest förvånad, men kunde inte komma på nåt som hindrar en sån plan... ska prata m urbefolkningen också! Men lunch vid 11.30 kanske vore något?!?!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!