• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    snaily skrev 2011-04-15 11:23:47 följande:
    Muggles
    Förlåt för påhoppet, ser att det ju var Tinga som började blanda ihop begreppen!

Kanske inte så himla viktigt, men det är en ständig källa till förvirring i mitt jobb att folk inte vet skillnad på infektion och inflammation, eller antibiotika och antiinflammatorisk medicin. Och det kan man inte begära att folk bara "ska veta" heller, det är därför jag passar på att predika närhelst jag kan.
    Jag hade nog kunnat göra den missen jag också. Det enda jag har koll på är att bakterier kan man behandla med antibiotika medan virus inte går Men jag kan känna lite likadant när folk tror att deras skärm är deras dator
  • snaily

Fru E
    Tack för rapport! Men f-n vad orättvist det är!! Och att ni dessutom måste vänta nästan en hel vecka på definitivt besked, vad jobbigt med ovissheten! Skickar ett stort lass med kramar till dig och maken, ta hand om er!

• Fru E

Snaily-ur vår synvinkel är det redan definitivt besked,  bara dravel att vi måste vänta en vecka till. Förra gången vid ordinarie vul fick vi ta blodprov och sedan sluta med hormonerna dagen efter då svaret kom, iofs var kanske proverna lägre då jaja

• muggles

EA: jag är så ledsen för att det inte funkade denna gången heller. Har tänkt på er jättemycket idag! Största lasset med kramar!

Ore: näe vad håller de på med på ditt jobb? Kan du inte ställa till med bråk, via facket tex (el var det du som var fackombud?). De kan väl inte bara flytta ner dig en lönegrad utan att informera?

Snaily: Teutonia hade ett jättebra solskydd till barnvagn tidigare (jag har det efter tips från Vänner) men jag kan inte hitta det längre, kanske har de inte kvar det? Här finns en variant: http://www.zunblock.se/?newsid=53

• snaily
    muggles skrev 2011-04-15 16:03:43 följande:
      Men jag kan känna lite likadant när folk tror att deras skärm är deras dator
    Att deras skärm är deras data, menar du väl.
  • muggles

Snaily: precis! Och det är alltid fel på "datan". För mig att datorn och data helt olika saker Nä man ska inte vara elak, jag är ju för 17 utbildad på området.

Förresten ringde min FK-handläggare till mig idag. Hon var jättetrevlig! Hon hade själv fött tvillingar för 30 år sedan och det 2 mån för tidigt. Så vi pratade en stund och hon berättade att på den tiden var det ju mycket oroligare att föda 2 mån för tidigt än det är nu för tiden. Jag tror inte hon ville ngt mer än att säga att mina pengar kommer den 19/4. Har de gått charmoffensiv på FK eller?!

• snaily

Muggles
    Trevligt med pratsam handläggare!
    Tack för länken, har googlat själv utan att hitta just den. Hittar Teutonias också, lite billigare, frågan är vilket som är bäst.
    Dator och data ÄR ju helt olika saker. Min make brukar vara snabb att påpeka det, liksom skillnaden mellan material och materiel. Tur att han och jag är lika jobbiga besserwissrar båda två.

Fru E
    Ingen idé att hoppas alltså? Tungt!

• Fru E

Snaily-nopes *går och gömmer mig några veckor framåt*

• smint

snaily, jag hade teutonias solskydd på vår briovagn med dottern och det var toppenbra

EA: alla kramar till dig och maken... 

• start september

Har inte läst ikapp mer än sista sidan.

Kram till Fru E. Jag fick tips om en läkare via en bra tråd på FL - inboxar länken senare. Du bör kunna få tips där.
    Generellt finns det olika skolor och man får kämpa olika hårt för att få testa, men det finns många där som fått alltihop. Läkaren jag gick hos ville rpova först med Fragmin, men var öppen för Prednisolon senare vid behov. Hon tyckte trombyl var överkurs vid fragmin så det tar jag inte nu.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!