• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Telis mår bra men har fullt upp!

PB – det är inge stor rabatt, det är runda stenar runt den, och just nu en massa olika saker inuti men också mycket jord. Lökväxter finns det, otroligt fina mörklila och vita papegojtulpaner är på väg upp, pärlhyacinter i ett annat hörn. Men sen är det spretigt. Den är ju ganska avlång och högst en meter bred. jaja, jag har fått lite idéer och får ta en rokad när det börjar komma fram så jag vet vad det är jag tar bort så jag inte slänger nåt fint.  

• nennesjuttioåtta

tack snorkis och PB för tipsen om hemsidorna också!!!

• nennesjuttioåtta

Jaha, då var jaktsäsongen inledd. Efter en skarp övning med stendöd, fönsterkrockad bofink under sängen tidigare i veckan pustar vi nu ut efter dramatiken i morse. 

05:00. Vaknar av tumult i klädkammaren, ljud som av vingar... Hela familjen rycks upp och Pricken och jag agerar dörrstopp i väntan på att vår superhjälte ska byta om och kvittera ut ändamålsenlig utrustning - squashrakett, innebandyklubba och sopsäck. 

It's alive!!! P kastade sig in i Nancys dödskammare efter att kvinnor och barn satt sig i säkerhet. Infångandet blev relativt odramatiskt. Intryckt bland stickade tröjor plockades årets första, fullvuxna, björktrast. Jävligt bra uppfinning, den där kattluckan. Om kattfan bara ville ha ihjäl dem INNAN hon tog in dem. 

Hur vi gör med saneringen får vi ta när vi vaknat till på riktigt... 

Over and out.

• MSW

Nenne: låter jobbigt med jaktsäsongen! Betydligt trevligare med "vad du ska göra med landet-problemet"!

Godmorgon förresten! Undrar om herr och fru E har kunnat sova något i natt? Hoppas det! Och så hoppas jag de får en jäkligt glad överraskning idag!

annars önskar jag alla en riktigt bra fredag!! (och efterföljande helg såklart!)

• smint

ja hoppas också dom får en överasskning idag, håller alla tummar så hårt jag kan.

sovit jättebra inatt, nu lite frukost innan dagislämning. ser redan framemot kaffet på terassen när vi kommit hem.

Nenne: fasen vad jobbigt med Nancys eskapader, hoppas det går bra att sanera sedan. och tack för telis rapport

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2011-04-14 20:51:25 följande:
    Jag behöver nu hjälp. Vi har en ful jävla plantering vid entrén, njurformad och risig. Två stackars rosa rosor som är hopplösa att få fina som kommer åka på komposten, en lavendel som jag vill flytta och sen resten är i princip backtimjan. Doftar gott, kväver allt. Jag vill här plantera ett litet träd som solitär. Max 1,5-2 m högt. Gärna fin stam och grenverk, får också gärna ha fina blommor men är ej nödvändigt.  Har någon expert här något bra förslag?
    Inte för att jag är ngn expert men fick en reklambroschyr härom dagen som gjorde mig sugen på att köpa allt möjligt och där hittar jag: dvärgsyrén, dvärgkörsbär, svartplommon, alpvide. De tre förstnämnda har blommor.
  • muggles

Det var Bogrönt som skickade broschyren förresten... Jag satt och drömde om pioner (fast var ska jag ha dem?), och olika marktäckare och klängväxter (kaprifol bla) till vår klippa. Jag är tveksam till avenbok i det sammanhanget som Nenne vill ha. Vi har avenbok som häck och en sak jag inte gillar är att den inte tappar sina blad på vintern utan den står fortfarande med bruna torra blad. Och så speciellt fint bladverk har den ju inte heller (men det var inte vi som valde häcktypen).

• muggles

Jag tycker yttepyttesynd om mig idag, har haft ont i natt Mässar "övergående, övergående". Men nätterna är inget att se fram emot numera...

Snorkis: hur går det för dig och Leffelina, sköter hon sig? (Jag saknar namnet Araben lite förresten, haha)

• Telis

Nya bilder på finaste Pricken finns nu i galleriet!

Kramar till alla!

• Tinga

PB - vad skönt ändå att höra att det "bara" är en svår infektion och inte cancer du har i sköldkörteln. Hoppas nu att rätt diagnos kan ge rätt behandling också, så att du kan bli frisk. Kram!

Muggles - är det fogarna som spökar?

Telis - hej! Och kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!