• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

snaily - n söndagsutflykt kanske?! 

• nennesjuttioåtta

snaily – vi har redan tall på tomten.  

• nennesjuttioåtta

såg en hängsälg men tyckte den såg lite töntig ut. 

• snaily

Idag hade vi stor bajskatastrof och det blev premiär för duschen för Yngla. Hon sa varken bu eller bä om det så det får väl anses lyckat! Idag kom hennes badbyxor som jag beställde häromdagen så nu finns det ingen återvändo, vi ska gå på det där jäkla babysimmet vare sig hon gillar det eller ej!

Innan bajskatastrofen var vi ute och gick 9 km, hade Yngla i sjalen så vi blev duktigt svettiga båda två. Inbillar mig att jag såg både vargspår och -spillning. Spåren kan ha varit hund men bajset var från varg, har jag bestämt!

• nennesjuttioåtta

idag var det catfight så nära att båda höll på att trilla in genom kattluckan. När jag kom ner i källaren kom Nancy med flaskborst-svans som en raket och bakom plastluckan stod en friare och kikade in. Herregud vilket liv det var.

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-04-14 21:02:11 följande:
    snaily - n söndagsutflykt kanske?! 
    Eller lördagsutflykt!? Joo, kom, jag är jättesugen på muffins juuuu!
    (På söndag ska vi fira mellan-systerdotterns födelsedag.)

Jag kan absolut inget om träd, men hemma i fjällen har/hade vi bollpilar, och de var ju inte så stora! Kan ju bero på att de växer i fjällen i och för sig...
  • Snorkfröken77

Nenne - Jag tror du vill ha en buske inte ett träd. Jag röstar på Japansk blodlönn men det kanske inte alls passar in där ni ska ha det? Vackrare buske/träd finns inte! Du kan kolla här själv om du har ork på hur höga olika sorters träd buskar blir och hur de ser ut: http://www.bogront.se/produkter/index.php

Ska även häls från MrsB till alla i tråden, hennes liv snurrar på i 190 just nu, jag har gett henne en kort sammnfattning om vad som händer i tråden

• snaily

Nenne
    Låter som jag borde komma och knips-knipsa Nancys friare.

• snaily

Snorkis
    Åh vad bra, du låter som en trädgårdsexpert, då kan jag konsultera dig också när vi flyttat in i huset med stora trädgården!
    Hälsa tillbaka till MrsB!

• viktualia

Nenne - avenbok!

Och SKIT att livet ska gå så fort... hm.... eller... egentligen finns det inget som säger att jag måste åka hem till hålan på söndag..... hur står det till i Nennes resp Snailys almanackor måndag och tisdag? I teorin kan jag vara i metropolen på U då och med Troll och bil och allt. Snaily - hur långt från min basstation befinner du dig?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!