• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tinga - I know! (angående mina i-landsproblem)

AM - har inge excelark men väl små klumpar (dock inte i blod) i kalendern). Sen så har min tant varit helt otroligt regelbunden den senaste tiden ... exakt 28 dagar.

• smint

AM: Tack, det lät ju rätt mysigt och inte så fullt dyrt heller.  Centralbadet har bubbelpool men som sagt det känns lite osäkert med deras öppningstid. Men man kan iofs boka in en massage på båda ställena och sedan boka av så fort jag vet när CB öppnar.. 

Tyckte sturebadets hemsida var lite trist, eller inte så mkt info..

• fru AM
    smint skrev 2011-04-14 13:46:03 följande:
    AM: Tack, det lät ju rätt mysigt och inte så fullt dyrt heller.  Centralbadet har bubbelpool men som sagt det känns lite osäkert med deras öppningstid. Men man kan iofs boka in en massage på båda ställena och sedan boka av så fort jag vet när CB öppnar.. 

Tyckte sturebadets hemsida var lite trist, eller inte så mkt info..

Sturebadet är ju mest en medlemsklubb för träning och så säljer de entaka behandlingar. De är inte så intresserade av att få in "svensexegäng" på bred front. För er civiliserade möhippa skulle de säkert ha passat om de haft en bubbelpool. Fast jag gillar ju turkiska badet ... måste fundera på att ha ett poolparty någongång - tyvärr får man bara in 20 pers)
  • fru AM

Nu ska jag ge mig ut på stan på jakt efter rosenvatten/rosessens ... Ciao belle!

• fru AM
    snaily skrev 2011-04-14 14:06:01 följande:
    Smint
    Här var vi på min möhippa: www.bluemedispa.se/se
    Litet men jättemysigt! Funkade bra för oss, tror vi var 6-7 personer.
    Det där såg ju toppen ut!
    (synd bara att de samarbetar med makens värsta konkurrent ...

Nu: rosenvatten! 
  • Lapinette

Oj, glömde bort. Här var vi på min möhippa http://www.njutaspa.se/. Supermysigt, bara tjejegänget, medtagen champagne (Roger så klart!) och utsikt över vattnet. Ligger dock inte mitt inne i stan så det var några (gravida) som körde dit.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!