• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

MEN samtidigt så tror jag inte hellt på det här innan det verkligen sker nått. Han har ju gett mig nytt jobb tidigare men sen ångrat sig, men det är mycket som är annorlunda den här gången så jag tror inte det, men klart det ligger och gnager bak i huvudet på mig....

• porchez

och Fru E, du drar inte ner tråden alls, ventilera om du vill, här delar vi ALLT, glädje som sorg....

• viktualia

Själv befinner jag mig i mellanläge - varken katastrof eller glädjerus... jag bara grubblar över vad jag ska hitta på till mamsen i födelsedagspresent... oooomööööjligt..

• porchez

jag älskar att köpa presenter till min mamma, har alltid massor med förslag. Pappa är värre har aldrig en aning om vad man köper till honom.... Vad gillar din mamma?

AM - lite sent, men tack för förslag till doppresent, fick några ideér som jag googla på och kom sen in på en sida och hittade en söt spargris i form av en elefant som jag tänkte fylla med pengar sen. Lite lagom tyckte jag då vi inte är så nära släkt...

• viktualia

jaaa vad gillar hon... hon är en typisk kulturtant som läser Språktidningen med högsta nöje, gillar att gå på konstutställningar, har allt och köper allt hon vill ha... allmänt omöjlig... typ... Hon syr sina egna kläder, men använder annars mest Gudrun Sjödén. Traskar runt ute i naturen så fort hon kommer åt...  äsch.. jag vet inte..

• nennesjuttioåtta

hej igen, jag bara sydde en gardin till fäbon. Den blev lite för kort och mönstret var för stor rapport för att bli snyggt. Men nu slapp jag ha dåligt samvete längre för den där metern jag köpte ehh... -05? Bättre än den som satt där innan iaf (säg inte till svårmor att jag sagt det!)

• nennesjuttioåtta

Fru E Men hörru, här får alla känslor plats, både hurrarop och gråt. *kramar om* Jag vet PRECIS hur det känns, hopplöst och meninglöst och svarta, avundsjuka tankar. Fy fan, det är ett helvete. Har ni kontakt med någon psykolog eller dylikt? Vi borde nog ha gått hos någon då, inser vi så här efteråt (tillsammans eller en och en), men just när man är inne i det så orkar man inte ta tag i det själv. Gör det!! Har kliniken någon så är ju det det bästa, som har hört allt förut och vet vad man går igenom. 

Porchez – hoppas den nya tjänsten blir av, låter ju superkul och vad roligt att få höra så mycket superlativ! 

• nennesjuttioåtta

Vickan – Murikka, en fleecetröja/underställ, dyra ullsockor och en svampkniv, biljett till teater (presentkort?!?)...?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!