• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Lappis- väninnans son gissar jag kommer att gå i särskola... men hur illa det är, är det nog ingen som vet... bara att han är tre år och utvecklingsmässigt var rätt jämbördig med Trollet som är ett....

Lappis igen - Gotlandstips var det ju! Fika på Skafferiet på adelsgatan, promenera i Botaniska och missa inte lusthuset a la Anne på Grönkulla. Även jag har busat på Rindi... har bla två ölsejdlar hemma efter en galen natt på kåren... ehum... Missa förresten inte utsikten på klinten ovanför Domkyrkan ...aaaaa.... vill åka dit!!! Inser att utflyktsmål på övriga ön kanske blir svårt för er att hinna... eller? Vill du ha tips i närheten av Smakrike?

Ego - nöjd med min nya lön och löften om att div oklarheter ska undersökas (bla jämställdhetskartläggningJ. Jag ligger nämligen lågt lönemässigt, men det visas ju bäst om man gör noggrann koll!

• viktualia

Mugglan - låter bra att UL såg bra ut!!

Cicci - låter lagom vilt att partaja på Mallis.... tokavis...

Oupsie - låter onekligen som att du har det tungt. Kram på dig!!!

• muggles

Apropå våren så har vi (läs: min man under överinseende från mig) planterat en syrénbuske till (ska så småningom bli en liten avskiljande häck mot grannen), fler penséer på framsidan och pampasgräs i två rektangulära krukor på altanen. Krokusarna som Moa och jag satte i höstas har kommit upp och är så fina så. Penséerna och krokusarna är i nästan samma blåa färg vilket matchar så fint tycker jag Tulpanerna som vi också satte sticker upp lite gröna blad så de verkar ta sig de med. Det är roligt med trädgård! *nybörjaren*

• viktualia

Och så vill jag efterlysa Telis - hur är läget? Var det inte ett tag sedan du rapporterade här?!?!

• nennesjuttioåtta

här var det ont om gröna pluppar minsann. Typiskt. 

Hurra för Mugglans TUL!

Oupsie – verkar som du både fått bra input och resonerat fram själv till hur du ska göra?  Kram!

PB – fast jag kan ingenting om hundar, hur ska jag veta hur man ska göra och inte när det kommer en hund?  Särskilt en söt som vill hälsa och inte äta upp en eller slita en i stycken.

• nennesjuttioåtta

jo jag sa hurra för mugglans tul! hehehe

• nennesjuttioåtta

mäh, nu försvann ju det roliga eftersom versalerna gick om intet. Bah. Skit-BT

• nennesjuttioåtta

Cicci - hahaha ha det så jävla roligt på Mallis! Vad kul att vildmarkshelgen blev lyckad!

Inser att jag inte varit inloggad på bra länge (hinner ju bli utloggad hela tiden...) så jag har bara tjuvläst. Kan hända att jag missar några kommentarer...

Liten – Grattis till HUS!!!!! *krulltrumpet* Detaljer?!?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!