• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Lappis: jag är inte Gotlandsfrälst än. Visst, det är fint men inte såå fantastiskt som alla 08:or verkar tycka (enl mig alltså)

Tillbaka från TUL: 1800 + 1900 gr barn plus extra gott om fostervatten hos båda (som vanligt). Och vatten det väger ju också... Inte konstigt att det känns tungt mao. Känns tröstande på ngt sätt, då är det inte jag som är knäpp. Samtidigt blev jag lite extra motiverad att stå ut med detta några veckor till. Men nu är det snart slut på sociala utflykter märker jag, bara att ta sig till Östra fram och tillbaka inkl lunch är ett företag som inte känns helt behagligt. Skulle tro att jag blir ganska soffliggande inom en snar framtid. Så skönt att då bo i hus och åtminstone kunna sätta sig på altanen!!!

Tänk att lilla jag klarar av detta utan att må alltför dåligt ändå, fantastiskt.

Snaily: VA-SA?! Sa du ngt??? Jag är visst lomhörd igen (och det är inget skämt). Hur mår förresten din och din makes mamma nu?

• FruCicci
    Lapinette skrev 2011-04-13 13:24:00 följande:
    Och förresten, maken har varit inne och kikat på kön och vi har åkt ned ett snäpp .. plats 36.
    Och jag läste KÖN som engelska what "sex" man har... ha ha ha
    Tänkte att det var lustigt att han var intresserad av det
    Men hejja till plats 36
  • Fossing77

Muggles - Härliga nyheter! Fantastisk kropp du har, som orkar och allt :) Tänk vad man klarar... Vilken vecka är du i nu? Jag är helvirrig..

• FruCicci

Ja, verkligen toppen att de väger så pass mycket! TJOHOOOO

Grattis till kittet PB, gött att vinna mellan varven, skit samma vad, men att man gör det! (händer inte mig någonsin)

• fru AM

Cicci: har inte du precis "vunnit" en partyglamourresa till Mallis?

Men hörrni är det inte läskigt grått ute! Kan det verkligen vara tillåtet? Var tog vårsolen vägen? 

• Fossing77

Sjuka saker att lägga sina pengar på:

Dagens nummer ett på listan....

Customized M&Ms!! Vill ha! Skrattande

• Lapinette

Har missat pb's humla. Måste nog scrolla bakåt lite.

• snaily
    muggles skrev 2011-04-13 14:19:22 följande:
    Lappis: jag är inte Gotlandsfrälst än. Visst, det är fint men inte såå fantastiskt som alla 08:or verkar tycka (enl mig alltså)
    Svär inte!
    Men ok, du slipper undan utan en större utskällning, bara för att du är gravid och kanske extra känslig just nu.
    *sårat gotländskt hjärta*
  • snaily
    muggles skrev 2011-04-13 14:19:22 följande:
    Tillbaka från TUL: 1800 + 1900 gr barn plus extra gott om fostervatten hos båda (som vanligt). Och vatten det väger ju också... Inte konstigt att det känns tungt mao. Känns tröstande på ngt sätt, då är det inte jag som är knäpp. Samtidigt blev jag lite extra motiverad att stå ut med detta några veckor till. Men nu är det snart slut på sociala utflykter märker jag, bara att ta sig till Östra fram och tillbaka inkl lunch är ett företag som inte känns helt behagligt. Skulle tro att jag blir ganska soffliggande inom en snar framtid. Så skönt att då bo i hus och åtminstone kunna sätta sig på altanen!!!

Tänk att lilla jag klarar av detta utan att må alltför dåligt ändå, fantastiskt.

Snaily: VA-SA?! Sa du ngt??? Jag är visst lomhörd igen (och det är inget skämt). Hur mår förresten din och din makes mamma nu?
    Grattis till fint TUL! Jösses, snart är Ada och Beda tvåkilosklumpar, härligt jobbat!! Liiite till nu bara...

Jo, tack, det är ok med mammorna, makens mamma är risig till och från, går fortfarande på cellgifter (som inte förväntas bota men förhoppningsvis trycka ner tumörerna i storlek och tillväxthastighet, så vitt jag förstår). Min mamma är äntligen klar med en hel månads intensiva strålbehandlingar och hon har mått riktigt dåligt av det, magsäck och tarmar påverkas mycket och hon har mått jätteilla och kan inte äta annat än väldigt skonsam kost, osv.

Hoppas hörseln blir bättre snart igen. Säg till om vi ska limma fast capslock i nertryckt läge!
  • muggles

Snaily: är du alltså infödd gotlänning? Jag menar mest att det finns så himla mycket fina områden i Sverige som spelar i samma liga...

Cicci: du vann ju ett drinkbord?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!