• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-04-13 12:51:07 följande:
    Snigel - jag inser att jag måste åka tillbaka. Lägger det i mitt excelark som kommer att döpas till "semesterplaner med barn".
    Vilket underbart excelark Lappis!

Jag har också varit på Gotland i maj, när marken var vit av vitsippor och innan Alla Andra kom dit. Vi red bla på Islandshästar. Det spar jag bland mina vackraste minnen. (fast ont i röven hade man nästa dag)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

pb - jag hoppas på att rida på islandshästar på Island (inser att jag nog måste boka den turen).

• Lapinette

Och förresten, maken har varit inne och kikat på kön och vi har åkt ned ett snäpp .. plats 36.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-04-13 13:24:00 följande:
    Och förresten, maken har varit inne och kikat på kön och vi har åkt ned ett snäpp .. plats 36.
    Tjoho!!!
  • Lapinette

Ja, får väl hoppas det rasslar till nu så vi faller med 10 placeringar.

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-04-13 13:32:14 följande:
    Ja, får väl hoppas det rasslar till nu så vi faller med 10 placeringar.
    MINST!!! Och det snabbt!
  • Fossing77

Tjoho Lappis!! Rassla på nu!

PB - Grattis! Var inne och kollade på bildtråden där tävlingen var. Massa tjusiga bilder ju :) Jag vann en bok sist med en bild på mitt fina frierilöp ;)

• BrudSommar2006

Hej alla, fasen, jag gör inget annat än städar här hemma. Nu går det att sitta i uterummet i alla fall efter att jag våttorkat golvet två gånger och legat och sprättat loss alla kaninbajsfläckar. Tur att han inte ska ha fri tillgång till uterummet mer.

Lapinette, har det inte varit så att det kommit i omgångar, det där med köplaceringarna? Alltså borde ett gäng få skicka nu då? Mysigt med Gotland, nu kom vi ju inte dit i år så det får bli ett annat år.

PB, fin humlebild! Lugnar sig inte den där hunden även när ni gått en bit? Om alla börjar gå tillsammans brukar de ju lugna sig.

Hm, på lördag är det hundutställning, i Västerås, klockan nio på morgonen, alltså måste man åka hemifrån halv sju. Jag har ingen lust för jag måste släpa med mig Astrid och ingen av oss vill gå upp fem på morgonen men nu blir ju mamma och pappa sura för att det är jag som tjatat på dem att de borde anmäla sig. Känner mig tvingad att åka dit fast jag inte vill, det är ju ändå inte jag som ska gå med hunden, det ska uppfödaren göra.

• passionsblomman

Tack för grattis!

BS, jooo, en aning och litegrann kanske. Fast när man är valp och det springer omkring en massa barn överallt, så vill man ju hänga med och helst hinna fram i täten. Han orkade sträva mot det mycket längre än jag trodde. Men ffa fick jag ju styra upp alla barnen "om ni alla bara GÅR här bredvid honom nu utan en massa ooaaaaaa och hoppande över hans koppel, utan ni håller ordning på ERA egna ben, så håller jag ordning på vart hunden går. Annars trampar ni på honom! Och klappa och leka får ni göra när vi har stannat! Han ska öva på att gå nu!"
    Men han var faktiskt jätteduktig!
    Vi har ju inte precis lärt honom gå fot eller så, han har precis börjat gå mer riktiga promenader ju, med koppel och vad det innebär. Så han var nog så skötsam som man kan begära. Och kul att han gillar att knalla omkring. Jag kommer att få en kanontrevlig promenadkompis!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!