• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Tack för alla presenttips! Min mamma är nog en av SidenSelmas bästa kunder... men Tinga- du skrev nåt bra! Teater för mamma o mig vore något, jag är svältfödd på sådana kulturella evenemang! Ska spana vad som passar!

• Lapinette

BS - tror inte det funkar som preventivmedel (fast jag har inte frågat så jag har ingen aning). Man ska inte ta det mer än högst två veckor .. enligt min läkare för annars rekommenderade han mig p-piller.

Tinga - smart men jag vill inte äta Primolut så himla länge (som jag bör göra i Toscana) och då kanske skjuta ut den så långt att jag kommer ha tant mitt under sommarsemestern. Snacka om planering!

• Lapinette

Och eftersom de närmaste månadernas resor är färdigplanerade och bokade började jag titta på vad vi ska hitt'på när maken fyller år i början av augusti. Kommer då att åka från svärmor upp till Sverige så nu plockar jag fram mina Skåne/Södra Sverige alternativ. Hmmm Pio Contryclub, Karlaby Kro, Grand Hotell i Mölle eller kanske något helt annat .. det finns så många mysiga ställen.

• smint

Vet att Centralbadet öppnar igen den 26 och det är den dagen vi tänkt oss, men risken finns att det det kanske är massor med människor där eller att dom ev har ngn nyinvigning. Min bror skall jobba i köket där så skall höra lite med honom. Men jag tror också det är det bästa stället att gå på.

skall kolla på grills hemsida. Väntar bara på svar från dom jag kontaktat ang datum.. 

• MSW

Porchez: grattis till att det ändå verkar som chefen har vett att uppskatta dig!

FruE: kram!! Och ös ur dig så mycket du vill!!

Smint: låter som ett mysigt upplägg för möhippan!

mugglan: härligt att de växer, och att doktorn tyckte att det inte längre var någon fara ifall de behöver komma ut!

Pb, izzie, tack för grattis! Hur jag mår? Tja, trött som bara den (liksom energilös), illamående (men har inte kräkts än..).. Ömma bröst, lite halsbränna i mellan åt.. Så ungefär som man kan förvänta sig antar jag.. har dock inbillat(?) att jag redan känt någon rörelse, men det KAN man väl inte så här tidigt?? (är i vecka 10..) Inskrivning imorn..
    nu blir det strax dagis hämtning, längtar efter plutten då jag haft ett par långa dagar i skolan och inte hunnit träffa honom så mycket..

• Tinga
    Lapinette skrev 2011-04-14 12:23:36 följande:
    Och eftersom de närmaste månadernas resor är färdigplanerade och bokade började jag titta på vad vi ska hitt'på när maken fyller år i början av augusti. Kommer då att åka från svärmor upp till Sverige så nu plockar jag fram mina Skåne/Södra Sverige alternativ. Hmmm Pio Contryclub, Karlaby Kro, Grand Hotell i Mölle eller kanske något helt annat .. det finns så många mysiga ställen.
    Ja, snacka om angenäma I-landsproblem!
  • Tinga
    Lapinette skrev 2011-04-14 12:20:38 följande:
    Tinga - smart men jag vill inte äta Primolut så himla länge (som jag bör göra i Toscana) och då kanske skjuta ut den så långt att jag kommer ha tant mitt under sommarsemestern. Snacka om planering!
    Aha! Nä, det gäller att se till att det funkar framöver också (när man ändå är igång och planerar).
  • fru AM
    Lapinette skrev 2011-04-14 12:20:38 följande:
    Du kan ju ha en extra flik i excelarket för detta!

Märkligt - angående min egen frågeställning (kombinera minipiller med Primolut hitar jag ingenting på google, jag börjar tackla av!) 
  • smint

vad har dom för bad på sturebadet?  är det bara en bassäng eller har dom ngn bubbelvariant också?    centralbadet öppnade nog inte förens 2 maj tyvärr kanske den 26.e, restaurangen öppnade den 26.e,

• fru AM

Det jag vet om på sturebadet är en vanlig bassäng som alla har tillgång till (samt utsikt över från restaurangen), samt turkiska badet jag länkade till. Ska kika på hemsidan lite.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!