• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Porchez - pinsam kompis! Hade jag varit hemma i helgen så hade jag föreslagit grill och öl-firande hemma hos mig. Eller kanske en utekväll i "storstan"! Men vi ska till min hemstad i helgen. I påsk har jag däremot inget planerat - har du?

Ego - har just fått ett mycket trött Troll i säng... maken är på after work i andra änden av hålan. Och jag önskar mig förmåga att somna trots att jag vet att han ska cykla hem sen... usel på sånt...

• porchez

Tack för att ni förstår, ibland vet jag inte riktigt om det är jag som överreagerar. Men då gör jag inte det alltså!

Vickan vad snäll du är, men i påsk har jag fullbokad. bla. med dop i din håla

Hade gärnat firat med hunken, men har inte pratat med honom på hela veckan... när är det okej att efterlysa honom?

• porchez

ååå vickan, varför väljer du inte att åka hem över påsk istället? en grill och öl kväll låter ju precis som nåt jag behöver just nu, och en massa tjejsnack! hihi, men det får vi ta en annan gång tycker jag

och på tal om IRL-träffar, är det inte dags att planera en stor tråd-brunch i storstan snart? jag är så nyfiken på att träffa er alla!

• viktualia

Porchez - för att konsten att åka hit och dit kräver koordination med alla och ingen..... baaaaa... jag är egentligen emot att vara här i påsk, men förvirrat nog så blev det lösningen när alla andra familjemedlemmar hade sagt sitt!!

jag tycker för övrigt att du ska efterlysa hunken nu!!!

• smint

Tusen tack för alla fina spa tips, skall kika nogrannare på dom ikväll....

kruxet är ju också att de flesta ställena stänger 19-20 på vardagarna. kommer bli knepigt att hinna med, CB tror jag stängde lite senare iaf förrut...  hon slutar antingen 16 el 17... måste klura otdentligt och höra med  de andra

porchez:  fy vilken dålig stil av kompisen. har man bestämmt något så håller man det, och det var ju ingen stor grej hon skulle på ju.. i annat fall kunde hon ju bjudit med dig

Tyckte namnen på tvillingarna var jättefina,  

• nennesjuttioåtta

Jag vill se Porchez uppäggad av Hunken i påsk!

Vänner – ha det så skönt i helgen!!

Har precis smakat kladdkakemuffinsen (Leilas) men som vanligt är de mer kladd än bakat. Visserligen är det ingen direkt katastrof (heheh), men jag gillar när det blir lite skorpa och sen guckelimuckigt. Nu är det bara mjukt. Ack, ack, måste äta md sked. Arma mig. *tar en till* Tyvärr (?) så kan offret för mitt fikabröd inte komma i morgon för hennes so hade gjort sig illa (inget allvarligt dock), plus att kompisen jag skulle hälsa på i helgen blivit sjuk, så helt plötsligt är inget alls planerat på hela helgen. Och det ska bli kalasväder. Dags att ta tag i trädgården. Halva är krattad och fin, landen är rensade från döda perenner. 

Jag behöver nu hjälp. Vi har en ful jävla plantering vid entrén, njurformad och risig. Två stackars rosa rosor som är hopplösa att få fina som kommer åka på komposten, en lavendel som jag vill flytta och sen resten är i princip backtimjan. Doftar gott, kväver allt. Jag vill här plantera ett litet träd som solitär. Max 1,5-2 m högt. Gärna fin stam och grenverk, får också gärna ha fina blommor men är ej nödvändigt.  Har någon expert här något bra förslag?

• snaily

Smint
    Där vi var på min möhippa var vi definitivt efter ordinarie öppettider, halvsent en söndagkväll om jag inte minns fel, det går nog att ordna om man bokar för en grupp.

Porchez
    Ja, efterlys hunken! Säger jag som aldrig haft något tålamod med sånt där utan alltid hört av mig "för snart", jämfört med hur man "ska" göra om man ska spela lite svårfångad... men vad är vitsen med det egentligen?

• snaily

Nenne
    Inga planer för helgen? Här är en: ta med kladdiga muffins (såna som jag aldrig lyckas med du vet! ) och kom hit! Mums...!

• smint

snaily: ah skall läsa nogrannare   tack för upplysningen.

• snaily

Nenne
    Maken är sugen på att ge trädtips, men han vet bara om träd som blir stora, säger han.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!