• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Vickan
    Med basstation menar du staden U? Jag är väl ca en timme därifrån. Ett stenkast alltså. MIn kalender ser rätt tom ut faktiskt!

• nennesjuttioåtta

hejhej MrsB, jag har tänkt mycket på henne! Men snart är väl säsongen över för maken? 

Snorkis – ja, jo. En buske fast på en stam. Vi har växtzon 4 här, och ett falurött hus. Olvon, kanske? Men vilken sort?

• nennesjuttioåtta

men herregud, jag tänker ju inte att det går att åka på en vardag också. En date i U måndag eller tisdag är jag på!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-04-14 21:02:50 följande:
    snaily – vi har redan tall på tomten.  
    Gran då?
  • nennesjuttioåtta

vickan – avenbok blev ju 8 meter högt om det inte var en häck

• nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2011-04-14 21:19:26 följande:
    Gran då?
    risk att ljusslingan sitter i året runt då, hahah!
  • viktualia

Nenne - avenbok kan man hålla kort!!

Hm... date i U.. jaaa.. hm.. jag som tänkte att jag skulle åka till Nennes basläger och inspektera.. men egentligen ligger ju basstationen U lagom mittemellan er - Nenne och Snaily.. så det kanske vore något... ehum... maken är på vift så jag kan inte diskutera saken med honom... (om jag stannar kvar, måste maken åka kollektivt hem eftersom han jobbar på måndag). Men hörrni!! Idén är ju skoj!! Och urinvånarna på basstationen har garanterat inget emot att jag tar emot gäster där. Så som en skiss: Lunch hos Vickan i U på måndag?!?

• snaily

Vickan
    Jag och Yngla (som just nu är vansinnesgnällig och inte tillåter mig mer datortid nu...) är på, om det är ok för din make + urinvånarna! Jag hittar ju, tvärs över gatan från min gamla källarbostad!

• nennesjuttioåtta

NI får ju självklart vifta er norröver om ni vill det, men jag tänkte att det var klyftigt att vi möttes på mitten liksom.

• viktualia

Ooooo låter ju superskoj! Jag får återkomma när jag pratat med maken. Rapporterar här så snart det finns något att rapportera!

Nu är det sovdags! kram på er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!