• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Smint - det är sats på vasagatan som har Royal Vikings pool. Du kan hyra egen bastu, och får tillgång till bubbelpool, bassäng och gym. Ingen alkoholförtäring, men annat får ni ha med.

• porchez

muggles - tycker det låter som du har en väldigt bra man

Vänner - ha en riktig topppen helg!!

Och tycker det låter så roligt men möhippor, väntar på att några av mina närmsta vänner ska gifta sig snart, är riktigt sugen på att planera möhippa även om den inte kommer vara så "snäll" som spa och middag

är riktigt sur, eller egentigen ledsen på min "bästa" vän just nu. Efter det här med jobbet smsade jag henne och frågade om hon ville med ut och fira i helgen. Och självklart var hon på även om hon jobbade hela helgen så sa hon själv att det aldrig stoppade henne från att ha kul. Så vi planerade en ändå hyfsat lugn kväll med några öl på Olearys i helgen. Nu skickade hon precis att hon skulle grilla hos hennes syster på lördag och frågade om vi kunde fira mig i påsk istället..? blir så ledsen, jag vet att hon träffade sin syster idag, så jag förstår ju att de planerat grillandet då. Alltså efter att hon och jag hade bestämmt.  F-N vad jag saknar min gamla vänner som gillade att göra sånt som jag gillar, tyvärr har de ju utvecklats och jag är själv kvar i mitt "glada singel liv"

äh vad jag klagar, men behövde bara skriva av mig lite....

• Vännerfan

Tack alla! Det ska bli helt underbart med lite egentid efter 4 år! Eller jag hoppas att det blir underbart- jag kommer väl sitta där på tåget bland andra barnfamiljer och sakna mina egna barn!

Porchez, Detta med din kompis kan jag sätta mig in i och man gör inte så tycker jag! Det var ju inte direkt en major happening hon inte kunde tacka nej till (att grilla hos sin syster). Dina gamla vänner- finns det ingen av dem som skulle vilja fira med dig tror du? Om de har barn kanske de jättegärna skulle vilja komma hemifrån lite och bara behöver nån annan som tar intiativet och ger dem en anledning. Och även om de inte har barn utan "bara" är stadgade kanske de vill det ändå? Skulle iaf jag ha velat. Grattis till nya tjänsten iaf!!

• Vännerfan

Danmarks små tvillingar döptes idag såg jag och jag spanade just in namnen. Josephine- så jättefint!! Ett av min absoluta favoritnamn (men upptaget i båda våra släkter). Mary och Frederick- vilken perfekt familj de fått och så snygga de är båda två. Att först få en pojke och sen en flicka och sen dessa tvillingar; det känns nästan som för bra för att vara sant tycker jag- som att det mest bara händer på film. Undrar hur det är med vår kronprinsessa. Vilken satans press hon måste ha på sig, speciellt som månaderna efter bröllopet går. Stackars henne. Undrar också vad jag håller på med som bara sitter här och "dravlar" i stället för att återuppta packningen. Blir till att lägga barnen själv ikväll sen, för maken jobbar sin sista dag på 4,5 månad, så han har mycket att avsluta.

• muggles

Porchez: jag håller med Vänner - jag skulle aldrig ha gjort så. Och OM jag ens skulle överväga att göra så så skulle jag ha bjudit med dig hem till min syster. Dvs typ frågat "är det ok om vi grillar hemma hos min syster istället för öla på O´Learys". Man väljer den som man bestämde med först - tycker jag.

• Vännerfan

Mugglan, Kan du ringa mig hem?
    Jag hittar inte ditt nr och en liten kille blir så ledsen när jag går iväg...

• fru AM
    Vännerfan skrev 2011-04-14 18:36:25 följande:

Danmarks små tvillingar döptes idag såg jag och jag spanade just in namnen. Josephine- så jättefint!! Ett av min absoluta favoritnamn (men upptaget i båda våra släkter). Mary och Frederick- vilken perfekt familj de fått och så snygga de är båda två. Att först få en pojke och sen en flicka och sen dessa tvillingar; det känns nästan som för bra för att vara sant tycker jag- som att det mest bara händer på film. Undrar hur det är med vår kronprinsessa. Vilken satans press hon måste ha på sig, speciellt som månaderna efter bröllopet går. Stackars henne. Undrar också vad jag håller på med som bara sitter här och "dravlar" i stället för att återuppta packningen. Blir till att lägga barnen själv ikväll sen, för maken jobbar sin sista dag på 4,5 månad, så han har mycket att avsluta.

Söta namn på söta barn och en vacker mamma, men barnafadern är nog ingen svärmorsdröm direkt ... http://svenskdam.se/2011/04/frederik-i-blasvader-partajade-pa-nattklubb-med-okand-blondin/
  • fru AM

Sorry om jag var trist när jag länkade till Fredriks eskapader men jag tycker han verkar vara lite för mycket partyprisse fortfarande för att vara en förtroendeingivnade familjefar ... Kronprins Haakon av Norge däremot ...  

• porchez

Vänner -det var jag som var otydlig, det här är alltså en av mina gamla vänner. Det jag menar är att jag saknar när det var "vi" jämt. Det handlade inte OM vi skulle hitta på nåt utan VAD vi skulle göra... Som sagt så har vi väl glidit ifrån varandra lite och jag känner mig lite ensam kvar....  

Jag har mina "nya" vänner som jag umgås med när jag går ut nu för tiden, men det känns som jag alltid hänger på dom och så vill jag fira mitt nya jobb och det kan jag inte göra med dom eftersom det nya jobbet inte är officiellt och jag känner dessa vänner via jobbet....

Jaja jag överlever även om det är lite tråkigt ibland...

• fru AM

Porchez: dålig stil av din gamla kompis! Tycker som Mugglan att den man bestämt först med "vinner" - om möjligt så kan man ju kombinera. 
    Grattis till ditt nya jobb - hoppas det blir officiellt snart så att du kan fira med några som VILL fira! KRAM

(Kanske ska du fira med Hunken ...?) 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!