• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Växtzon 4, 3 i skyddat läge. Jag vet, det finns ju hur mycket som helst som man vill ha! Men då gäller det att sätta rötterna åt rätt håll i jorden, om det ska vara värt pengarna...

• nennesjuttioåtta

Oj, vilken fin! Lönnlöv är vi ju vana att kratta redan *hostar*

• passionsblomman
    Nordia
    Buskkörsbär zon I-IV, 1,5 m högt.
    Jag tycker de ser goda ut...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

oj, de såg väldans goda ut!

• nennesjuttioåtta

Sen är ju frågan vad göra med resten av rabatten. Ska jag försöka ta bort backtimjan eller? 

• nennesjuttioåtta

nähä, nu ska vi visst gå och lägga oss här. 

men hörrni, i morgon är det ju fredag! WOHOOOOO!!!!! *dansar fuldans i förväg*

• smint

åh vilka fina buskar ni lagt upp bilder på   vi klurar vidare på vad vi skall göra på vår framsida framför altanen, rev bort allt igenvuxet och vildvuxet i höstas..  

Har kontakat spat som ni varit på Snaily så får se vad som säger, lät iaf väldigt mysigt. Då kan man ju tänka sig att äta på kungsholmen kanske efteråt. Fast det är iofs lite rörigt där men det funkar kanske..

nej nu måste jag sova, alla snarkar i alla rum så nu skall väl jag också sova. LIlle H är snuvig igen så han ligger i vår säng med huvudet högt..

Godnatt alla fina och tack för alla tips, ni är bäst

Ja undrar också vart Telis är?

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-04-14 22:57:33 följande:
    Sen är ju frågan vad göra med resten av rabatten. Ska jag försöka ta bort backtimjan eller? 
    Jag tycker du ska fundera på ifall du rymmer en liten trio i rabatten. Dvs ett litet träd/buske och så får det sällskap i assymetrisk t bygge med något som möter upp snett framför och snett bakom, olika höjder och former, som tex en pytteliten Krypen, som blidar en kudde och väger upp i bas, och så något som kommer däremellan, med stillsamt uttryck, som lyfter fram trädet. Det kan vara vad liten buske som helst eller ett vackert gräs. Olika form, olika karaktär, men tillsammans en helhet. Vill du kan du kanske även rymma ett löjtnantshjärta, någon tuva Jättedaggkåpa eller Gulltörel och så trycker du ner lite lökar i höst också. Backtimjanet verkar ju fylla marktäckarfunktionen väl. Komplettera med fina stenar eller så. Vips så har du något som kommer att vra spännande och göra intryck året om:

Natti natti!
  • passionsblomman

Förresten så fick jag veta idag, att felet på min sköldkörtel verkar vara "en kraftig inflammation"
    Jaha.
    Läkaren säger att "jag är faktiskt mycket förvånad för jag trodde nästan 100%-igt att du hade överproduktion, med de höga värdena och så länge. Men nu blir det mycket intressant att följa proverna och vidare utvecklig!"
    Jaha.

Ja, men det är ju kul att man är ett intressant case...Obestämd Lite ovanlig och unik sådär. Tomte

Iallafall känner jag mig lättad. Fy vad sköööönt det är när man (åtminstone nästan säkert) VET saker, istället för att gå omkring och sväva i ovisshet!

Och på ICA var de nyinvigning efter renoveringen med Elvisimitatör och allt. Det är inte varje dag man ser gubbarna svassa runt i affärn sådär nöjda. GUD vad med folk det var! man kunde nästan trott att vi bor i en såndäringa tätort...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!