• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ni era gamla trädgårdstomtar!!! Här sitter jag och bara gapar över era initierade kunskaper. Körsbär låter ju bra ... Men det är allt jag kan säga. Sjaälv finderar jag på vilka konstgjorda krukväxter jag ska hotta upp hemet med

FREDAG! JAg har tränat! Himlen är blå! Kaffet är varmt! 

SKÅL i valfri dricka! Själv blev jag sugen på en klassisk Grosshandlargrogg: Konjak och sockerdricka! 

• muggles

PB: håller med Tinga! Vad kan du få för behandling mot infektionen - antibiotika?

Tinga: ja det är fogarna så inget allvarligt som tur är. Jag är tacksam att jag än så länge inte har ont på dagarna men att sova så här dåligt så här länge tär lite... 

• muggles

AM: ha, kaffe! Där sa du något! Perculator på!

Ang krukväxter så har jag upptäckt hur enkla pelargoner är. Köpte 2 mårbacka i höstas och de blommade superfint hela hösten (knipsade av de blommor som började torka så kom det nya). Och nu har sticklingarna också kommit upp och frodas, så snart har jag 4 mårbacka som blommar (förhoppningsvis).

/trädgårdstomten

• fru AM

Hmmm - pelargoner kanske skulle passa mig. I köket och serveringsrummet skulle det vara fint med rosa. Finns det? // svar till "noll blomkoll"

• snaily

Känner mig också som en total trädgårdsanalfabet jämfört med er experter! Borde köpa nån bok, typ trädgård för dummies, finns det?

muggles skrev 2011-04-15 10:03:32 följande:
    PB: håller med Tinga! Vad kan du få för behandling mot infektionen - antibiotika?
    *lägger mig i på ett otroligt drygt sätt* Inflammation, inte infektion. Fast ibland tror jag en infektion kan vara grundorsaken till sköldkörtelinflammationen men det verkar inte vanligt, är det inte oftast autoimmunt orsakat PB?

PB - skönt att ha fått en diagnos i alla fall!

Smint - kul!

Nenne
    Galet! Sätt upp en skylt vid kattluckan - endast döda fåglar äga tillträde.

Håller på att bli tokig på den här gnälliga bebisen! Säg att det är det där utvecklingssprånget vid 19 v som spökar - hon gnäller och är missnöjd precis all vaken tid, gaaaaaaah.

Fredagsskål!
  • snaily

Underbara Prickbilder!

Håller tummarna för fru E idag!

Ska förbereda för en promenad i solen. Idag tar vi nog vagnen, inte svett-sjalen. Fick dessutom ångest igår för all sol hon fick i ansiktet, tycker inte det känns bra varken att kleta kemikaliesolkräm på henne eller låta henne sola, vad göra? Gå omkring med ett litet parasoll jämt?

• smint

Fredagsskål

Sitter i solen med min kaffe och njuter, Hugo somnade om och sover än. Funderar på middag ikväll, sambons syster och sambo kommer. Blir nog grillat, vi har en ryggbiff i frysen som jag skall plocka fram.

grosshandlargrogg var något nytt  Är novis på drinkar

Men blev sjukt sugen på en mojito, undrar om vi skall göra det ikväll..

Idag skall vi till bvc och väga och mäta. Känns som han växer på längden som en tok, men skall han bli lika lång som sin far så..  

Snaily: Finns en bra sida med barnens utvecklingssprång.   Undrar om inte du och min granne fick barn ungefär samtidigt, hennes dotter är rätt gnällig nu också, vill vara uppe i bärsele mycket.

• smint

snaliy: bArn under 1 år skall inte ha solkräm, dom skall inte vara o solen helt enkelt mässade apotekstanten när ajg frågade.. Men hur lätt är det att undvika??? 

AM: Här har du en massa pelargoner   www.pelargoner.se/foto/foto_B.html

• fru AM

Smint: ska ni bubbelbada på Kungsholmen så finns det en jättebra liten intim restaurang som heter Terrenos Vinotek på Scheelegatan. Underbar italiens mat och roligt "vinprovarupplägg" med små vinautomater. Få bord så kolla upp om det finns plats a s ap!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!