• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

och jag skickar lite choklad från www.naturpralinen.se/ och önskar Glad Påsk!!!

själv har jag riktig långfredag eftersom makens hobby har säsongspremiär och Trollet fortfarande är måttligt pigg. jobbigast med Trollet är att han, när något går honom emot, lägger sig på mage och dunkar huvudet i golvet... hmmmmmmmm

• Mopedvin

Hej och glad påsk!! Sitter fast på stockholms central... Ngt jävla elfel i skövde som ställer till det . Det värsta är att vi då missar första anslutningståget i skövde och sen det i Herrljunga... Morr! Hade väl gått ann om man var ensam men med två kids och MASSA packning är det öken

• Mopedvin

Tack vickan, sitter på tåget nu i alla fall... Vet inte hur det blir med anslut ingarna... Jaja, det finns ju kaffe i bistron i alla fall

• Snartis

Är på förlossningen på sös nu, känna lite halvskumt att vara här och gå förbi rummet där Kicken föddes. Har fått magont, lika ägglossning blandat med blindtarmont. Ringde och jag skulle komma in på en gång, hmmm vad kan det vara? Nervös faktiskt :-S

• Snartis

Verkar vara min grej att spendera helgerna på sös

• Snartis

Just ja, jag är i vecka 24 för er som undrat så det är lång tid kvar. Ska alla problem komma i denna takt så kommer det bli fyra riktigt lååååånga månader kvar. Usch vad jag känner mig gnällig just nu, hoppas ni står ut

• viktualia
    Snartis skrev 2011-04-22 17:01:16 följande:
    Är på förlossningen på sös nu, känna lite halvskumt att vara här och gå förbi rummet där Kicken föddes. Har fått magont, lika ägglossning blandat med blindtarmont. Ringde och jag skulle komma in på en gång, hmmm vad kan det vara? Nervös faktiskt :-S
    Näemen kära nån!!! kraam på dig! hoppas att det är något odramatiskt!!!
  • Liten med Mindre

Stackare Snartis! Hoppas verkligen att det inte är någon fara, och att det onda ger med sig. KRAM!

Glad påsk alla hugade! Hoppas ni får lagoma mängder godis, släktbesök och umgänge av alla sorter.
    Själv står jag på en flygplats och ser planen bli sena ett efter ett. Hoppas att det inte blir problem att hinna med anslutningen. (Väskorna har ju en förmåga att ha svårt för transfers.)

Besökte gamla chefen igår (han flyttade tillbaka till USA för ett år sen). De hade tagit med sig en barnstol från Sverige, bara för att upptäcka att den inte funkar i amerikanska bilar. Så jag fick den. Vi har ju bara en bakåtvänd till lilleman, och denna går åt båda hållen. Det spännande är att killen fick betala 100 dollar för att ta med den. När jag frågade i check in sa killen först 50 dollar. Sen kom en tjej och sa 35. Och medan de höll på att fundera över hur de skulle fixa växel kom hon på att - det är ju en barnstol. Vänta, det kostar inget. Så om den kommer hela vägen hem blev vi med en fin Britax alldeles gratis, Fint påskägg till lilleman.

Annars har det varit en stressig o trött vecka. Fattar inte att jetlag inte går över. Och amerikanerna skulle ju prompt börja kl 7 varje morgon. Även om det var frukost 45 min så blev det ju obligatoriskt då vi inte fick eskort genom anläggningen andra tider. Nåväl - lite shopping har jag ju i alla fall hunnit med. Inga höjdarställen häromkring, men jag fick en god dos mineralsmink (id) och barnkläder mest för skojskull.

Dags att  stänga ner och leta efter nåt att äta. Tjing!

• Liten med Mindre

Hmm...den här påskkärringen får nog flyga via München hem. Precis vad jag längtar efter. Ska försöka trösta mig med att taxfreeshopping nog är bättre där än i Chicago. Å andra sidan hade jag hunnit delta i dagens kurser och flyga hem annan väg om man vetat att allt var så sent.
    Men jag är inte bitter jag heller.

Har i alla fall med en kollega och "mentor" inom ett av mina områden, så vi kan diskutera lite jobb och även lära känna varandra lite bättre. fast han ska fösöka hinna med sitt plan hem till Frankfurt iställt för München.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!