• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Hur var det nu man gjorde radbryt med telefonen? Hade inte denna när det diskuterades, så lade inte tricket på minnet.

• MSW

Tinga: låter tiiiiiidigt... Men Skottland låter trevligt! Radbrytningar gör man på HTML kodning, (fast utan mellanslag)..

Hade ett vänförslag på FB idag som jag hade 21 gemensamma vänner med, så jag antog att det var någon härifrån, och efter lite närmare undersökning så var det juh sweetan!
    hoppas alla har en bra dag "tillbaka i verkligheten" igen! Kram!

• Ore

Usch, vilken tid att gå upp, Tinga Långpass låter heeelt underbart. Själv har jag tävlat i lördags, blev något av ett långpass det med... Väntar nu nervöst på att stafettlaget ska tas ut, jag hoppas på att ta sista platsen i laget, men har litet konkurrens så helt givet är det inte.

Porchez: Det står helt stilla i mitt huvud vad SF står för, men det är i alla fall det måttet som barnmorskan tar på bebismagen från underkant till överkant av livmodern. Mäts med måttband som läggs över hela magkulan, alltså Och sedan förs det in i ett diagram, så kan man följa hur bebisen (och magen) växer...

Trevligt att både du och hunken vill träffas! Även om det inte blev av i helgen...

• nennesjuttioåtta

tack för senast, antar jag, jag blev nog lite för kalas för jag minns ingenting av Blåkulla som vanligt.

Men vilken skön påskhelg! Vi var näst varmast igår Vi har upptäckt att Pricken älskar att gunga, så det har vi nog gjort mest. Och sovit i svårföräldrarnas hammock (ahhhhh), ätit sjukt mycket godis så nu är det godisförbud fram till midsommar. 

Mugglan – gött med rapportering, jäklar vad A&B hänger i! Ja min mage var bauta, men Pricken var ju stor och jag hade väldigt mycket fostervatten. Så jag vet vad du bär omkring på.  

Porchez – Härligt med Hunk!!!

Tinga – Kan man ens gå upp den tiden utan att vara programmerad att vända och lägga sig igen?!? Jag sprang (eh...)  förresten igår igen efter långt uppehåll. Kändes ganska bra. Fast det blev väl 1/5 mot vad du sprang, hahaha! Men måste ju testa innan sjukgymnastbesöket om knäet funkar.

nähäpp, dags att knö ner Pricken i vagnen och bege oss till ÖF, sista tisdagen som föräldraledig på heltid. *gulp* 
    Igår hade jag livskris och försökte hitta på vad jag ska bli när jag blir stor (som jag väl borde vara vid det här laget). Men idag fick jag meddelande från min roliga kollega att hon längtade tills jag skulle börja igen så då kändes det bra.

Snaily - Parasoll, eller ett sånt där lektält, fast som är stort och öppet i ena sidan! Hängmatta i skuggan,  Yngla kanske gillar att gunga?

• nennesjuttioåtta

Snartis – men huh vilka åkommor du drabbas av! Förstår att du är orolig. Hoppas de hittar vad det är och att foglossningen inte blir värre. Framfogen är verkligen värst (tyckte jag).

nä, nu är det verkligen dags att gå! 

• Fossing77

Porchez - SF-mått är kort för symfus-fundus, hur man mäter har du fått veta redan ser jag... avdelningen för värdelöst vetande rapporterar ;)

Hej på er förresten :)
    Hoppas påsken varit härlig, vi har haft odrägliga mängder sol och altanhäng kantat av massa god mat, härliga vänner, vin och annat :)

Knäet har hämtat sig rätt bra och jag har varit på powerwalkpromenader 2 ggr i påsk, 6-7 km åt gången går utmärkt.. får fortsätta med det lite till innan jag ger mig på att springa har jag insett :) huvudsaken är ju att jag kommer ut och rör på mig :)

• Telis

Nu är vi hemma efter en helt underbar helg i fjällen. Kan inte nog säga hur underbart det var att äntligen få åka lite skidor igen, det var två år sen sist. Längsta uppehållet sen jag var 4 år.

Nenne, förstår helt och fullt ångesten över att börja jobba igen! Men hoppas att det blir som för mig, nu känns det helt ok att jobba även om dom två första veckorna var tuffa.

Passar på att säga GRATTIS till morgondagens födelsedagsbarn om jag inte hinner in igen. Hipp hipp hurra för världens finaste Hektor!!

porchez, vad härligt det låter med hunken!

Snartis, hoppas att du mår bättre idag! Det låter jättejobbigt det där! Vad kan det vara om det inte är uvi?

Nu måste jag jobba lite igen.

• fru AM

Tack, Telis! Ska hälsa Hektor när jag träffar honom i eftermiddag!

• muggles

Snart TUL, är på Östra nu. Hade rätt kraftiga sd i natt plus mensvärk (= förvärkar) så väskan är med men det har lugnat sig så jag tror att jag kommer hem igen...

• porchez

Mugglan och Fossing - Tack för svar, jag trodde man mätte magen runt om, så jag tyckte det lät väldigt litet!  Minns ju när min kompis var höggravid och vi mätte hennes omkrets, drygt 105cm, tror jag det var, men visade sig vara mindre roligt när vi jämförde med mitt höftmått som visade sig vara större ändå

Jag kan också snart räkna mig som löpare, var ute för första gången i söndags. Jag har alltid hatat att springa tidigare. Men det gick så bra så jag fick mer smak, grundkonditionen är nog hyfsat bra efter all spinning, så jag klarade mer än jag någonsin gjort tidigare, även om det är långt kvar till 15km Så nu vet jag bara inte hur jag ska få in mer träning i mitt liv, men nån gång i veckan hoppas jag kunna ge mig ut iaf.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!