• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

*Lyder Snorkis och lämnar ett litet livstecken*

• viktualia
    Fru E skrev 2011-04-26 19:42:35 följande:
    *Lyder Snorkis och lämnar ett litet livstecken*
    men gumman! kraaaaaaaaaaaamen!!!
  • Snorkfröken77

Där är du ju EA! Tack för livstecknet!

Hur mår du?

*kramar om hårt*

• muggles
    viktualia skrev 2011-04-26 15:45:44 följande:
    mugglan - jag har redan en HTC Desire Z i jobbet... så nån värsting behöver jag verkligen inte.  däremot är det hemskt rörigt att ringa och framförallt smsa privat på grund av muppigt avtal. Alltså behöver jag en mindre och smidigare och inte lika hightech privat
    Ja men det finns ju billiga varianter av andra märken också. Men du verkar redan ha bestämt dig så... Ericsson har så dålig kvalitet bara, jag förstår ärligt talat inte varför man väljer en sån.

Hattis: grattis till lyckat RUL!
  • viktualia

mugglan.. ett antal inlägg senare skrev jag att jag spontanshoppat en nokia... dvs kör på samma gamla hederliga märke som jag haft sedan jag skaffade min första mobillur hösten 1999....

• muggles

EA: här kommer en extrakram från mig också!

Snorkis: fy fasen för oförskämda svärfäder! Undvik låter som rätt metod (lära gamla hundar sitta går sällan...)

• Fru E

Snorkis-måste erkänna att jag är lite bitter på det mesta..........börjar bli så märkbart i vänskapskretsen att vi är dem som inte har barn vilket får en ur balans när vi träffas.
    Mår sådär men jobbar som vanligt och får dagarna att gå. Sista blodprovet på fredag och tror att allt kommit ut redan

• Telis

Stor kram, fru E! Det är fruktansvärt orättvist.

• Snorkfröken77

EA - Jag lider med dig Förstår om du känner dig bitter, det måste man få göra. Livet är inte så j-a skitskoj hela tiden. Jag hoppas och tror att ni kommer få ert efterlängtade barn framöver Hjärta

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!