• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Vickan - jag har en Hazel som jobbtelefon, och blir knäpp på att jag inte kan trycka på skärmen... Den vanan gick fort att skaffa sig.

• fru AM

JAg älskar min lilla Ericsson x10 mini pro (fast den är ju "smartare" än Hazel). Hade någon miljötelefon fr ericsson innan och det mest unika med den var att den gick sönder tre gånger på tre månader och att jag till sist fick byta till mig något annat för att de inte kunde laga den.

• Liten med Mindre

Porchez - med tanke på vad du skrivit tidigare om mat o träning, och att jag känner igen mig själv i mycket, så vill jag väcka tanken att du faktiskt inte behöver klämma in ett till träningspass för attt hinna springa. Byt ut att istället när vädret lockar till uteträning! Det är så lätt att hamna i fällan att klämma in mer o mer när det är kul - men kroppen behöver lite vila med. Och omväxling gör träningen effektivare!

• Telis

porchez, vi åkte med ett par kompisar. Perfekt att ha med lite barnvakter.

Cicci, nej dom hade inga pjäxor i hans storlek tyvärr. Men han fick åka fjällpulka och det gillade han. Men nästa år, då jäklar.

Jag hoppas verkligen att vårt dagis kommer att ha sockerförbud. Annars får väl jag också bli sån där föräldrarepresentant.

Muggles, ska vi inte få se tvillingmagen innan det är för sent?!

• Telis

Muggles, om du inte vill lägga upp en bild i galleriet av någon anledning kan du väl mejla mig ett foto? Jag är så nyfiken.

• muggles

Telis: jag ska fixa ett nytt kort snarast, här är vi lite slappa på att ta de där magkorten bara.. Men jag vill inte lägga det i galleriet, det får hitta till dig på annat sätt.

• fru AM

Angående socker på dagis så räcker det ju med att en (1) förälder säger till på föräldramötet att de inte vill att barnen serveras socker. Då får ju alla rätta sig efter det. Vilke tär helt ok. Men de senaste åren har ingen sagt något anti-socker när ämnet kommit upp. Alla föräldrar är visserligen inte där men det ligger ju i deras eget intresse att masa sig till mötena.

• FruCicci

Håller med dig AM

Om nu föräldrarna tycker det är jobbigt med en kanelbulle, så kanske de kan hoppa över något annat på helgen istället? Jag tycker det är jätte trevligt att barnen kan få en glass eller en liten bulle eller kex när någon fyller år

Mugglan: Jag vill också se magen !!!

• viktualia

mugglan - jag har redan en HTC Desire Z i jobbet... så nån värsting behöver jag verkligen inte.  däremot är det hemskt rörigt att ringa och framförallt smsa privat på grund av muppigt avtal. Alltså behöver jag en mindre och smidigare och inte lika hightech privat

• Hattis

Tillbaka efter RUL som gick bra Det känns såå skönt. Kepsen snodde runt och sparkade och vi fick flera bilder, bl.a. en bild på ett par urgulliga fötter! Känns bra också att det verkligen syndes hur den boxade och sparkade för fullt på moderkakan utan att jag kände någonting. Det gör alltså inget om jag inte känner någonting *intalar mig själv detta ordentligt* Nu är det outat för chefen också som blev lätt häpen när han fick beskedet att jag är i vecka 20  "men det syns ju inte alls!" och det gör det ju inte heller. Jag ser bara tjock ut. Men det har ju underlättat hemlighållandet iaf! Så beror det ju lite på hur man klär sig också.

September, jag har för mig att du har svarat tidigare, men hur länge ska du ta heparin/Fragmin? Har fått förnyat Trombylrecept efter mailförfrågan hos min gyn, men inget svar på mailet! Jag hämtade ut medicinen idag iaf och antar att jag ska fortsätta ta den. Det är ju rätt svagt blodförtunnande, så det känns inte som om det kan vara hela världen iofs.

Mugglan - det känns som om det blir mer och mer spännande för varje dag! (förstås!) Hoppas att de håller sig där inne ett tag till.

Telis - kan relatera till skidåkningen när man varit utan den i ett par år - det måste kännas härligt! Bara att vara i fjällen är fantastiskt och jag saknar det enormt om jag inte får tillfälle att åka upp något år.

MSW - vecka 12 - det här med att andras graviditeter går fortare stämmer på dig med tycker jag! Fast du berättade väl inte direkt har jag för mig...

Tinga - jeeezes vilken tidig morgon! Å, jag har VARIT löpare och planerar att bli det igen efter att Kepsen tittat ut. Nu däremot känner jag mig duktig när jag orkar cykla, även kortare sträckor.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!