• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

mugglan - om du INTE kommer hem trotts allt så lycka till med allt! Vad spännande detta är.

• porchez

Telis välkommen hem, oj var det 2 år sedan sist? Då förstår jag att du har längtat, har det gått bra då? Var ni uppe flera? eller var det bara familjen?

• muggles

Fick ingen ny viktuppskattning idag, bara en bekräftelse på att de mår bra med vitala rörelser och andningsrörelser. Fick se Ada i 3D, vi tyckte båda att det såg ut som en pojke

• fru AM

Ada-m alltså kanske Mugglan? Och så får det bli ... Ben?

Ingen förlossning i dag alltså? 

• porchez

Mugglan - en pojke? jag som har blivit inställd på att det är två tjejer tänkte nästan ett tag att ni hade kollat kön, men så är det ju inte Skönt att ni alla tre mår bra iaf. och spännande att du nu börjar känna att det är på gång även om det kanske dröjer länge än...

• smint

jag tror att det är en pojke och flicka mugglan  Så spännande att det är lite på G

Har mitt lilla troll hemma idag med, det har varit så mkt fart och fläkt och lek de här dagarna så hon var helt slut igår kväll så hon fick sova ut idag och mysa på morgonen. Sedan kommer straxt pappan hem och tar över så jag får pipa iväg.

Satt och försökte skriva ett litet tal igår till vännen som jag antingen tänkte ge henne eller tala om för henne ikväll men jag började bara gråta så får nog ge det till henne ..  

• FruCicci

Hej hej hej

Men vad spännande Mugglan! Jag var inställd på 2 flickor jag, tänk om det är just 2 killar
    Adam Bra där AM Du är finurlig du!

Jag läste ett ovanligt flicknamn i påskas och tycker det var så fint!
    MEG (eller är det bara jag som gillar det?)
    En familj som hade en Meg och en Max - super gulligt i hop tyckte jag

Hur som Mugglan, vad härligt att de lever och frodas väl där inne och att de har velat stanna så länge där inne med

Glad påsk till alla så här i efterskott!
    Tror nog att de flesta här inne är nöjda, sådant otroligt underbart väder som det har varit.
    För bara 2 veckor sedan hade man ju vinterjacka fortfarande Nu är det nästan sommar!
    Träden är krispigt gröna - I love it!

Telis, vad härligt ni verkar ha haft det i fjällen! Fick ni tag i pjäxor till Televinken?

Löpning..... my god! Jag blir trött jag bara hör det! Jag är sannerligen en soffpotatis jag
    Gillar dock raska promenader och funderade ett kort ögonblick om jag skulle införskaffa en cykel Men det kändes svettigt det med

Många som fyller år nu i april och maj och juni
    Jag gratulerar ALLA just in case så att säga, man är ju lite glömsk ibland

• viktualia

Mugglan - gott att höra att du är hemma igen!

Ego - letar ny mobil. Har redan en smartphone i jobbet men att använda den privat är krångligt. Vill alltså ha en halvavancerad privatlur. Nån med åsikt?!?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!