• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Vad duktig du är och städare Lappis! Tråkigt när man håller på men så skönt när det är klart
    Ha en trevlig resa och skräp att tanten följer med som sällskap

AM - svår klädkod! men lite roligt samtidigt

Sitter nästa själv kvar på kontoret, vi har kortdag idag till 14, men alla verkar passa på att sluta tidigare ändå. någon måste sitta kvar till 14 eftersom växeln är öppen fortfarande, så nu har jag städat skrivbordet, ätit en glass kanske ska ta en kopp kaffe till för att få tiden att gå

Dagens hunk uppdatering - har skickat ett mail och frågat om han har lust/tid att ses i helgen...

Oupise - Låter som fullt upp för dig! hur känner du dig nu då? Du hinner med och vila/ta hand om dig själv också va??

Jag gillar påsken, dels alla söta små utklädda barn och att det är riktigt lååång ledigt utan en massa måsten. Vi har inga traditioner för påsk i min familj så hoppas bara kunna njuta i det fina vädret äta god mat hos mamm!!!

GLAD PÅSK TILL ER ALLA!!!  Skål och skål till alla som får/kan skåla

• porchez

och där gick min sista kollega och jag sitter själv kvar. Kan tiden gå långsammare...? 

• Tinga

Porchez - mindre än en halvtimme kvar iallafall.

Snartis - usch, trist att få ett sådant besked att vänta på över helgen. Hopas verkligen att det är UVI, och inget annat.

Lappis - starkt jobbat med städningen! Och så hoppas jag att ni får en underbar resa till Rom & Toscana!

Piggelin - om du ska testa att göra macarons rekommenderar jag det här receptet: http://www.hellosugar.se/2009/11/recept-och-instruktioner-for-macarons/

• Ore

Jag ska också bege mig strax. Fast jag tänker ta en vända på stan innan jag hämtar på dagis *fy på mig*.

• Ore

Snartis: Hoppas det är UVI, och inte havandeskapsförgiftning!

Min påsk känns litet halvstressig. Åtminstonde första halvan. Ikväll ska jag iväg och träna, imorgon städ och tvätt, och så kommer syster, och så ska jag passa hennes niomånaders (tvåbarnschockvarning? Lillkillen brukar kunna bli litet svartsjuk när jag håller något annat barn...). Någonstans där ska jag svänga ihop det jag ska ha med till lördagens påskmiddag (vi delar upp det). För på lördag förmiddag ska jag iväg och tävla.

Däremot har helt tomt i kalendern söndag och måndag, så då blir det litet lugnare

• start september

Glad påsk till alla! Hoppas på bra väder och lediga dagar för alla.

Macarons har jag bara ätit från ett lyxbageri i Paris, de var himmelska. Särskilt de syrliga, hallon och citrus. De hade tre dagars förbrukningstid som vi köpte och då var de färska och goda. Kan tänka mig att de är torra de som har längre hållbarhet ( såg på Kahls sådana bäst för i december).

Tydligen finns på Kungsholmen ett cafee där en fransman bakar - det kan ju vara ett tips annars för Stockholmare. För egen del beundrar jag de som orkar baka avancerade saker, jag har inte orken. En liten enkel påsktårta får det blir, rev ut ur DN förra helgen.

Snorkis - vi använde precis som Piggelin Maxi Cosi på vagn mycket.

Stor kram till Fru E inför helgen.

• viktualia

Snartis - kramar om!! Lät jobbigt värre, hur långt är det till målgång?

Ego - hur skumt som helst att bara jobba en dag o sen ta helg... och det en påskhelg där endast annandagen är bokad... mycket skum känsla!

• fru AM

Snartis: hoppas de tinte är något farligt. När jag var gravid med Hektor var jag ju manisk med att tvinga dem att kolla urinprov på mig (eftersom jag hade UVI med GBS med Livia). Ibörjan kollade  BM några gånger med den där stickan och hon berättade att det var viktigt att urinprovet var kallt (om det var varmt och nykissat kunde det ge falskt utslag för äggvita. i urinen). 

Porchez: hoppas på en romantisk Hunkhelg för dig då! 

• Snorkfröken77

Glad Påsk alla fina trådvänner!
    Ses vi på Blåkulla ikväll?
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!