• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Nej klart vi måste hitta ett datum då ALLA kan komma, typ hösten 2013 eller så

Smint - hänga tvätt ute är härligt!! *saknar*

och nej jag tycker verkligen inte att det här är härligt, jag blir alldels för nervös och får ont imagen och mår illa... och hur blir jag inte då om vi kommer fram till att vi ska TRÄFFAS i helgen, jag föreslog ikväll och väntar nu som sagt på svar! Tur att jag kan ventilera här

• _koko_

nenne - Jag köpte en prosecco faktiskt, valdobbiadene, fast den stavas nog inte så, drack den rätt mycket för ett antal år sedan, så jag tänkte ge den en ny chans. Och sen ett par olika röda till maten i helgen.

telis - Jag trodde jag var teknisk, men jag förstod fan knappt frågan. Tur att du hittade svaret själv...

nenne - Det är förvånansvärt hur lite pengar man kan gå runt på om man måste/vill (och hur mycket man kan spendera när man har möjlighet...)! Tror det blir bra att börja på halvtid, du får ju det bästa av båda världarna!

porchez - Jag tycker det är grymt roligt att läsa om och leva mig in i dina våndor (förlåt!) med hunken, men jag hoppas såklart att det blir lite lugnare och tryggare för ditt hjärta snart.

Hänga ut tvätt?? Nä, jag är alldeles för kär i torktumlaren. Håller med om att utehängd tvätt doftar ljuvligt, men det är ju så JOBBIGT att bära ut, hänga och bära in, nä se det orkar inte latmasken koko. Jag slängde till och med torkvindan vi hade för några år sedan. Fast några linor för lakan på balkongen skulle jag inte ha något emot iofs...

• porchez

älskar web-TV äter lunch framför datorn och kollar på bröllopet -  Royalist javisst

• smint

koko: här är det tvärtom. har tvättmaskinen i badrummet uppe och torktumlaren i källaren så nu är det smidigast att hänga på balkongen

• fru AM

Jag som just skulle jubla eftersom det tydligen inte blir stambyta förrän i augusit - då kan vi ju ha mitt hem som regnskydd i juni. Men nu verkar vissa av trådens tunga personligheter inte kunna samtidigt i juni så då skiter det ju sig. Det får kanske bli i augusti då ... Så bokar vi en dag och så får allt annat komma i andra hand? OK?

• fru AM

Alltså är mitt förslag: 13 augusti eller 20 augusti.

• Ore

Jamen pratar vi augusti så är nog inte jag uppbokad än. Så då kan allt annat komma i andra hand

Annars tänkte jag helhjärtat instämma med Telis i att 18 juni är en vääääldigt dålig dag. Då tänker jag fara runt i skogen i vårt östra grannland

Sen måste det väl bli en heldag avsatt för trådträff? Vi är ju så många, så man hinner inte med att prata med mer än hälften av folket annars.

• Tinga

AM - kan vi inte lika gärna ta en helg i början av september isåfall, så att vi undviker alla krockar med sommarsemestrar?

• fru AM
    Lördagen 3 september föreslås för TRÅDTRÄFF med anledning av 5-årsjubileumet!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!