• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

snabb  rapport till BS (och er andra) ikväll blir det av...! 

• smint

Porchez: Hejja Lycka till.

åh fick precis sms från min vän som skall gifta sig imorgon(möhippan vi ordnade) det blir inget bröllop imorgon då sambons pappa förmodligen inte överlever natten  Så himla sorgligt... 

• Snorkfröken77

smint - Åh fy vad sorgligt!

Kul att höra era kommentarer om bröllopet, jag och min vän från UK satt i en och halv timme och chattade om bröllopet Så himla kul att prata med henne om hur hon uppfattat saker och hur jag uppfattat dem. Jag tyckte det var väldigt stelt, saknade värmen från Victorias och Daniel bröllop, men fick förklarat för mig att sådant passar sig inte i ett brittiskt kungabröllop, så då fick jag det förklarat . Hon älskade också klänningen, håret och buketten och förstod inte att jag tyckte buketten var för liten Hon var mest upprörd på sin sambos kommentar om klänningen: Oh, it's a dress. *skrattar*

Här har vi varit på uppvisning av makens hobby, det var väl så där festligt...Nu väntar jag på att han ska komma hem efter en årlig hoj-tur så vi kan grilla, blir bosniskt här ikväll: cevapcici, bosniskt bröd, färsk potatis, creme fraiche och rå lök, mmm....

Ingen rapport från Muggles idag?!!!! Spännande...

• Snorkfröken77

Porchez - Lycka till och det så trevligt

• Snorkfröken77

Tinga - Kan du skicka några chokladmacarons per post?

• smint

ja Tinga, skicka några hit med Har inte ätit det sedan jag var i Frankrike sist, dom var helt ljuvlilgt goda.  Men fick höra av en kompis att det var pilligt att baka dom själv?

• porchez
    glömde visst att Hunken är av det manliga könet och att de inte kan tänka så långt...
    Han ringde tidigare (ringde?? tror ni jag fick hjärat i halsgropen) men iaf så sa han att det är ju Valborg idag. Öh jo jag vet. JAg är bjuden på fest på Valborg så jag har nog dubbelbokat mig! ... suck... samtidigt så var han gullig och fråga om jag ville följa med    Men inte alls för vad jag är upplagd för, blev bara så besviken, så nu är det andra lördagen i rad som jag sitter hemma och gråter över honom tänk om han visste det...

Jaja har haft ett långt pepptalk över telefon med en av mina vänner och hon sa att han har gjort bort sig igen, och vill han att det ska bli nånting så ligger ju bollen hos honom att se till att vi träffas snart.

Så nu ligger jag i soffan och äter det överblivna påskgodiset och dricker öl...

Tack för att jag fick skriva av mig lite....

Hoppas ni alla har en betyldligt trevligare valborg!
  • BrudSommar2006

Porchez, men fasen, vad är nu detta!!! Här kommer en kram.

Inget speciellt med Valborg här, vi övervägde om vi skulle ta Iris till en brasa men jag tror inte att hon skulle klara att vara uppe så sent. Nu sover hon och kusin Alicia över hos mormor och morfar istället så de är helnöjda och Astrid tror jag har lyckats somna här nu också. Vi slapp laga middag i alla fall och fick träffa lille Albin så det var trevligt.

Smint, oj vad sorgligt, usch.

Tinga, vilket fint halsband, vad roligt att du hittade någonting till sist.

• viktualia

Smint - fy vad sorgligt!!!

Parnassia - *vinkar* vi borde hitta på nåt tillsammans i sommar!!

Kungabröllopet - har missat det mer el mindre helt...

Ego - en av mina bästa tjejkompisar har varit här över helgen! Otroligt mysigt att få prata i lugn och ro!! Tänk vad lite tid man lägger på sånt numera... hm....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!