• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Nu har en gnällig Daisy somnat i mitt knä, och jag vågar inte flytta på henne för då vaknar hon väl. Inte så lätt att skriva med henne på det här viset bara. Idag har jag köpt ett mönster till en dopklänning. När jag plockade upp mönstret och började läsa beskrivningen började jag fundera på hur mycket vatten över huvudet som jag tagit mig. Jaja, det blir en utmaning. 

• Parnassia

Fru E! Hur är det med dig?! Jag har inte sett dig härinne på ett tag, eller? Tänker på dig också!

MSW- hur är det med magen? Vilken vecka är du i nu?

• Parnassia

Vickan- Nu ser jag bloggen, men kommer inte in.
    Ang sommaren, vad har ni för planer? Lyckas vi ta en natt i skogen eller ska vi umågs familjevis? Kanske en utflykt till en stor lekpark rel nära mig?

• Parnassia

Roligt och duktigt att sy dopklänning Oupsie!
    Vi har två i familjen, en tjejvariant och en killdito. Mina flickor var nr 6 resp 8 att döpas i den. Vi hoppas att det nionde dopbarnet kommer till sommaren.

• Oupsie

Jag kommer inte heller in på bloggen, men det är kanske samma bugg som jag fick. Man får lura den lite, jag ställde in att bloggen får läsas av alla, men sen när jag postade inläggen så kryssade jag för att endast de i min adressbok får läsa inlägget. Det fungerade för mig i alla fall. 

• viktualia
    porchez skrev 2011-05-02 22:16:04 följande:
    jag ser bloggen men jag får inte komma in på den!
    nu då?
  • viktualia
    Oupsie skrev 2011-05-02 22:22:41 följande:
    Jag kommer inte heller in på bloggen, men det är kanske samma bugg som jag fick. Man får lura den lite, jag ställde in att bloggen får läsas av alla, men sen när jag postade inläggen så kryssade jag för att endast de i min adressbok får läsa inlägget. Det fungerade för mig i alla fall. 
    åhå! ska testa!
  • viktualia
    Parnassia skrev 2011-05-02 22:19:55 följande:
    Vickan- Nu ser jag bloggen, men kommer inte in.
    Ang sommaren, vad har ni för planer? Lyckas vi ta en natt i skogen eller ska vi umågs familjevis? Kanske en utflykt till en stor lekpark rel nära mig?
    Inga planer alls. Semester hela juli och första veckan i augusti. Natt i skogen MED familjer kanske?!? Jag vet inte... vore skoj att ses!!!
  • viktualia

näee dags att sluta spamma tråden och ansluta till de två söta herrarna som redan trängs i sängen.. det där med att sluta samsova och börja övertyga Trollet om att sova i sin säng går verkligen saaaakta.. men så har vi inte satsat särskilt hårt på att göra nåt åt det...

kramen!

• Oupsie
    Parnassia skrev 2011-05-02 22:21:57 följande:
    Roligt och duktigt att sy dopklänning Oupsie!
    Vi har två i familjen, en tjejvariant och en killdito. Mina flickor var nr 6 resp 8 att döpas i den. Vi hoppas att det nionde dopbarnet kommer till sommaren.
    Vad roligt . Den klänning som jag döptes i finns som back-up om jag misslyckas med mitt projekt. Det var en vän till min pappas familj som gjorde den till mig när jag skulle döpas, men ärligt talat tycker jag inte att den är så fin. Den är virkad, och hon som gjorde den lade säkert ner en hel del jobb på den, men jag vill gärna testa och se om jag lyckas sy en själv. Dessutom kommer Daisy vara nästan 3 månader äldre än vad jag var när jag döptes så det kan vara så att den är lite liten till henne.

Vad är det som skiljer era tjej- och killvarianter? Är det mer spets och så på tjejvarianten? Jag hade tänkt göra en ganska enkel som borde funka till både killar och tjejerObestämd.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!